مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

پیشرفته ترین چادر اتومبیل جهان چگونه کار می کند؟


پوشش حرارتی جنس، که مانند یک پوشش معمولی خودرو استفاده می شود، توسط تیمی در دانشگاه شانگهای جیائوتنگ ساخته شده است. به گفته سزار فریادیدی، این جلد به نام خدای دو چهره ژانوس روم باستان نامگذاری شده است. دو طرف پوشش از دو لایه ساخته شده است. یک لایه بیرونی گرمای خورشید را به اتمسفر منعکس می کند و یک لایه داخلی بقیه گرما را به داخل ماشین بازتاب می دهد.

ماشین الکتریکی (سمت چپ) با فیرینگ Janus از شریک غیرمنتظره Huaxu Qiao تست شده است.

لایه بیرونی شامل الیاف نازک کوارتز است که با تکه های شش ضلعی نیترید بور پوشیده شده است. این نوع خاصی از سرامیک است که بازتاب اشعه خورشید را بهبود می بخشد. این الیاف پیچ خورده و به صورت پارچه ای بافته می شوند که به یک لایه داخلی آلیاژ آلومینیوم متصل شده است.

در آزمایشی که در فضای باز در شانگهای انجام شد، خودروی الکتریکی تحت پوشش در طول روز 7.8 درجه سانتی گراد خنک تر از دمای بیرون باقی ماند. در نیمه شب، پس از کاهش قابل توجه دما، خودروی تحت پوشش همچنان 6.8 درجه سانتی گراد گرمتر از دمای بیرون بود. این روکش با در نظر گرفتن تولید در مقیاس تجاری طراحی شده است زیرا گفته می شود تمام مواد استفاده شده در ساخت آن ارزان، سبک، بادوام و مهمتر از همه نسوز هستند. مقاله ای در مورد این تحقیق به رهبری پروفسور Kehang Kui اخیراً در مجله Device منتشر شده است.

ادامه:  https://behnikan.ir/product-category/خودرو-و-ابزار/چادر-خودرو/سایپا-چادر-خودرو/چادر-پراید-131-و-132/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد