مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مهم ترین و برترین نکته ها درباره باتری موبایل و محافظت از آن کدام اند؟

باتری به عنوان یکی از مهم ترین قطعات مورد استفاده در ساختار گوشی های همراه به حساب می آید و عمر آن برای کاربران از اهمیت بسیاری برخوردار است. اهمیت طول عمر باتری و ظرفیت آن تنها به دلیل کاربرد های فراوان آن و استفاده ی فراوان توسط کاربران است و این موضوع سبب می شود همواره کاربران به دنبال باتری خریداری گوشی باشند که ظرفیت باتری بیشتری داشه باشد و به نوعی توانایی نگهداری شارژ را تا مدت زمان طولانی تر داشته باشد.

همانطور که اطلاع دارید  شارژ سریع به عنوان یک امری عادی در استفاده کردن از گوشی های همراه تبدیل شده است و تمامی افراد از این ویژگی و شارژر سریع در مواقع ضروریی استفاده می کنند.

 

امکان آسیب دیدن باتری موبایل هنگام استفاده کردن از شارژ سریع وجود دارد؟

 اولین و مهم ترین نکته ای که برای پاسخ دادن به این سوال مورد توجه قرار گرفته می شود این است ک آیا باتری مورد استفاده اورجینال است یا خیر؟ به طور معمول و رایج تمامی شارژرهای مورد استفاده جهت شارژ کردن باتری های موبایل دارای خروجی های پنج تا ده وات می باشند. اما امروزه استفاده کردن از تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین ایجاد تغییراتی در قسمت های سخت افزاری گوشی،  این توان خروجی افزایش چشم گیری را پیدا کرده است و این به معنای امکان افزایش سطح سرعت شارژ شدن باتری اورجینال موبایل است.

 سطح گوشی از خروجی شارژر و شارژ شدن باتری ها در گوشی های هوشمند تولید شده توسط برند های مختلف متفاوت است.  به عنوان مثال گلکسی نوت ۱۰ پلاس توانایی پشتیبانی کردن از شارژ 45 وات را به طور کامل دارد این در حالی است که یک گوشی از برند دیگری همانند اوپو رینو Ace از شارژ 65 وات پشتیبانی می کند و این می تواند یک ویژگی ایده آل و مورد علاقه ی افراد استفاده کننده از گوشی های هوشمند به حساب آید.

محدودیت در شارژ کردن بیش از اندازه باتری موبایل

 در گذشته ها اتصال بیش از اندازه ی گوشی های همراه با شارژر یک خطر به حساب می آمد زیرا مدیریت شارژدهی باتری به صورت کامل سازماندهی نشده بود و همچنین باتری های قدیمی توانایی قطع کردن جرین برق را نداشتند و این موضوع تاثیر بسیاری در تولید گرمای بیش از اندازه داشت.  همان طور که اطلاع دارید گرمای بیش از اندازه نه تنها به باتری گوشی بلکه به گوشی و قطعات داخلی متفاوت آن آسیب های جدی را وارد می کند. از این رو هنگامی که باتری برای مدت زمان طولانی به شارژ متصل می شد سبب ایجاد صدمه های فروانی از جمله انفجار می شد.

 

طبق مطالب شرح داده شده در وبسایت های معتبری همانند فونی شاپ، امروزه چنین نگرانی های در ارتباط با باتری اورجینال موبایل وجود ندارد و شما می توانید با خیالی کاملا آسوده گوشی همراه خود را بری مدت زمان طولانی در شارژ نگه دارید زیرا مدیریت باتری عملکرد بسیار عالی دارد و توانایی قطع کردن جریان برق را پس از تکمیل شدن ظرفیت باتری دارد. در بسیاری از منابع معتبر به این نکته اشاره شده است که با شارژ کردن کامل باتری موبایل امکان به صورت مداوم امکان وارد آمدن فشار زیاد به باتری وجود دارد و بهتر است باتری موبایل را بین 80 تا 10 رصد شارژ کنید تا طول عمر مفید باتری اصل موبایل افزایش چشم گیری را داشته باشد.

 از رسیدن شارژ باتری به 0% جلوگیری شود

  با توجه به مطالب منتشر شده و مرتبط در وبسایت معتبر فونی شاپ بهتر است  از رسیدن سطح شارژ باتری گوشی همراه خود به 0% جلوگیری کنید این کار از سلامت باتری شما محافظت می کند. البته در گذشته ها  برای جلویری از آسیب دیدن باتری های موبایل هر چند وقت یک بار سطح شارژ باتری تا 0% رسانده می شد و این عمل سبب  تنظیم مجدد یا همان کالیبره می شد. این عمل یا در اصطلاح کالیبره کردن باتری گوشی همراه در نوع های قدیمی بسیار موثر بود اما در باتری های جدید چنین نتیجه ای نداشته و سبب ایجاد واکنش های شیمیایی نیز می شود.  شما می توانید جهت افزایش سلامت باتری خود پس از رسیدن سطح شارژ آن به 20% تا 30% شارژر خود را متصل کنید.

حساسیت موبایل و باتری آن به دمای بالا

 امروزه تمامی افراد این حساسیت فوق العاده ی باتری ها و گوشی های همراه به حرارت بالا اطلاع دارند. به هر اندازه که گوشی و باتری در معرض حرارت بالا قرار گرفته شوند به همان اندازه از طول عمر مفید باتری و سایر اجراء گوشی کاسته می شود. به عنوان مثال شما می توانید از قرار دهی گوشی همراه خود در زیر نور خورشید برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. البته بسیاری از افراد به این نکته توجه می کنند و عملکرد های نامناسبی را جهت افزایش سطح طول عمر مفید گوشی و باتری گوشی خود دارند که کاملا اشتباه است. برای مثال گوشی نباید در دمای سردی همانند دمای یخچال قرار گرفته شود زیرا این عمل نیز می تواند آسیب های جدی را به گوشی همراه و باتری آن وارد کند.

 همراهان عزیز در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا نیزا به خریداری باتری اصل موبایل به وبسایت معتبر فونی شاپ مراجعه کنید.

 

خرید باتری ایسوس – فونی شاپ

فروشگاه آنلاین فونی شاپ، تخصصی ترین وکامل ترین فروشگاه لوازم جانبی اصل موبایل و تبلت است و با این هدف طراحی شده که تمام کاربران گوشی و تبلت از سراسر کشور، امکان خرید محصولات اورجینال با قیمت مناسب و با بالاترین کیفیت را داشته باشند. شما می توانید با جستجو در محصولات یا با مراجعه به دسته بندی موجود در وب سایت فونی شاپ، انواع لوازم جانبی را در کمتر از چند دقیقه سفارش دهید.

https://fonishop.com/product-category/battery/battery-asus/

 

همه چیز درباره ماهی قرمز عید

مسوول اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: باتوجه به ادامه روز‌های کرونایی شهروندان در خرید و نگهداری ماهی قرمز باید به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

علیرضا باباعلیان امروز اظهار کرد: همه ساله در همین ایام از سال بحث خرید و نگهداری از ماهی قرمز موضوعی است که مورد توجه قرار می‌گیرد که در این زمینه باتوجه به ادامه روز‌های کرونایی شهروندان باید به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم اینکه باید مردم ماهی را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنند، افزود: همچنین ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از خرید ماهی ظرف پر از آب باشد تا پذیرای ماهی باشد.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران اضافه کرد: موضوع دیگر توجه به میزان آب است که به‌ازای هر قطعه ماهی باید یک تا ۲.۵ لیتر آب در ظرف نگهداری از ماهی ریخته شود.

باباعلیان با اشاره به اینکه دمای آب برای نگهداری ماهی بین ۲۲ تا ۲۶ درجه باشد، افزود: موضوع بعدی استفاده از غذای ماهی است که نباید زیاده‌روی شود؛ به‌طوری‌که باید دو بار در روز و به میزانی باشد که به مدت یک تا دو دقیقه خورده شود و همچنین غذای ماهی در مکان خشک و دور از نور آفتاب نیز نگهداری شود.


وی یادآور شد: برای تعویض آب نیز هر بار ۲۵ درصد آب با رعایت بهداشت فردی و انجام ضدعفونی و با دستکش تعویض شود نه اینکه همه آب به یکبار ه عوض شود.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران با تاکید بر اینکه در انتخاب ماهی باید دقت شود، خاطرنشان کرد: از خرید ماهی با پولک ریخته، خوابیده به پهلو و یا دارای بدنی زخمی و برآمدگی و باله‌های خمیده باید پرهیز شود.

باباعلیان بیان کرد: موضوع دیگر ظرف نگهداری ماهی است که باید غیرکرونای باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد به‌ویژه کودکان باید از دست زدن به ماهی به شدت پرهیز کنند در غیر این صورت باید دست خود را با آب و صابون بشویند.

مسوول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های ابزیان اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه بعد از پایان نوروز از رهاسازی ماهی در حیات وحش خودداری شود، افزود: باید ماهی‌های قرمز با هماهنگی شهرداری در مکان‌های سربسته که اعلام می‌شود رهاسازی شود.

باباعلیان با بیان اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق ماهی قرمز اثبات نشده است، افزود:، ولی مهم مهم اینکه باید احتیاط کنیم این ویروس به‌صورت مکانیکی از طریق آب و سطح بدن ماهی قرمز به انسان منتقل نشود.

منبع:فارس

انتهای پیام/

قیمت انواع مایع دستشویی در بازار چقدر است؟

 قیمت انواع مایع دستشویی به شرح زیر است:


نام کالا قیمت (تومان)
مایع دستشویی صحت مدل رز مقدار 4000 گرم۵۹,۵۰۰
مایع دستشویی اوه مدل Velvet Touch مقدار 3750 گرم۶۶,۸۰۰
مایع دستشویی کرمی صورتی اکتیو وزن 2000 گرم۴۴,۰۰۰
مایع دستشویی اکتیو مدل Orchid & Cinnamon مقدار 3.75 کیلوگرم۵۶,۲۰۰
مایع دستشویی ایوان مدل طلایی مقدار 3.5 کیلوگرم۵۲,۴۰۰
مایع دستشویی کرمی راپیدو مدل Buchu And Cape Geranium حجم 3000 میلی لیتر۴۵,۲۰۰
مایع دستشویی درما کلین مدل Lilium حجم 500 میلی لیتر۱۸,۴۰۰
مایع دستشویی لوکس مدل رز فرانسوی و بادام مقدار 500 میلی لیتر۳۷,۰۰۰
مایع دستشویی ایوان مدل بنفش وزن 3.5 کیلوگرم۶۵,۸۵۰

انتهای پیام/

ثبت وزش تندباد تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت در تهران

یک کارشناس هواشناسی گفت: بارش تا پایان امشب در تهران ادامه دارد و وزش تندباد‌های محلی با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعات تا فردا در پایتخت خواهد بود.

امیرحسین سر کرده کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تا پایان امشب در تهران شاهد باران خواهیم بود و به مرور از میزان بارش ها کاسته می‌شود، گفت: امشب و فردا شاهد تندبادهای موقتی و محلی خواهیم بود به طوری که سرعت تند باد و بادهای لحظه ای امروز تا ۶۰ کیلومتر در ساعت هم ثبت شده است.

او ادامه داد: وزش باد و تند بادهای موقتی فردا در تهران، سمنان، البرز، اصفهان، قم و آذربایجان شرقی، قزوین خراسان رضوی، سمنان و کرمان ادامه داشته و تا ۹۰ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.

سرکرده با بیان این که فردا در تهران بارش نخواهیم داشت، افزود: در سایر مناطق کشور سامانه بارشی در حال عبور از نوار شرقی است و استان های خراسان شمالی، جنوبی، مناطق شرقی، گلستان ارتفاعات شرقی البرز شاهد بارش خواهیم بود.

او اظهار کرد: شدت بارش در ارتفاعات شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری و جنوب کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. دریای خزر نیز امشب مواج است بعد ظهر و اوایل امشب از میزان ابرناکی و بارش به تدریج از سمت غرب کاسته خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امشب سامانه بارشی بر روی کشور فعال است گفت: این سامانه بارشی در استان های سیستان، بلوچستان و هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس و همچنین سایر مناطق کشور شاهد بارش باران هستیم.

او ادامه داد: در استان‌های جنوبی شاهد رعد و برق و در شمال و غرب؛ ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات شمال شرق شاهد بارش برف خواهیم بود.

او یاد آور شد: این سامانه در روز شنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی فعال بوده و سپس از کشور خارج می شود. همچنین در استان‌های واقع در نیمه شرقی کشور مناطق مرکزی،  دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و روز شنبه در شرق و جنوب شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی  وزش باد شدید بوده و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق گرد و خاک هم پیش‌بینی می‌شود.

سرکرده تصریح کرد: در روز یکشنبه وزش باد گرم جنوبی و افزایش محسوس دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.  از بعد از ظهر روز یکشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی در استان‌های ساحلی خزر آغاز شده و دریای خزر مواج خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: روز دوشنبه در مناطق شمال غرب و روز سه شنبه در نوار شمالی کشور بارش خواهیم داشت.  امشب خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

سرکرده اظهار کرد آسمان تهران صاف همراه با وزش باد همراه با وزش باد شدید است و بیشترین دمای تهران ۱۷ و کمترین آن ۶ درجه است.

انتهای پیام/