مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنم؟

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنید؟ (پاکسازی پوست در کودکی و جوانی) از چه سنی باید از پوست مراقبت کرد؟

مراقبت از پوست را از چه سنی باید شروع کرد؟ اگر در طول زندگی خود نیاز به مراقبت از سلامت و مراقبت از پوست خود دارید، باید در نظر داشته باشید که از چه سنی باید مراقبت از پوست را شروع کنید. علائم پیری زودرس، منافذ پوست، خشکی و تیرگی دور چشم، چین و چروک از سن 25 سالگی ظاهر می شود و شروع مراقبت از پوست معمولا از جوانی و جوانی شروع می شود. اگر می خواهید در دوران پیری کاملا جوان و شاداب باشید با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست در چه سنی باید انجام شود؟ کارایی

از چه سنی باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

پوست هر فردی با پوست افراد دیگر کاملا متفاوت است و با توجه به میزان آب مصرفی، رژیم غذایی و تغذیه، ورزش، سیگار، استرس، مصرف الکل و ... باعث پیری پوست افراد می شود و در صورت عدم جلوگیری از آفتاب سوختگی ، لکه ها و چین و چروک ایجاد می کند، باعث آسیب می شود عمدتا به پوست می رود. شما باید به فکر محافظت از این چیزها باشید.

حتی اگر پوست شما هیچ نشانه ای از پیری را نشان نمی دهد، باز هم باید مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود قرار دهید. بسته به کیفیت پوست، بهترین زمان برای مراقبت از پوست معمولاً بین 24 تا 28 سالگی است و در این سن است که باید برنامه های مراقبتی را شروع کرد. اولین مراحل مراقبت از پوست را باید با یک برنامه مناسب شروع کرد.

وظایف مهم مراقبت از پوست وجود دارد که تقریباً از ابتدای تولد انسان شروع می شود. در واقع می توان گفت سال های مراقبت از پوست در دوران کودکی شماست. یکی از دلایل اصلی پیری پوست مربوط به اشعه ماوراء بنفش خورشید است، بنابراین در جوانی باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید تا با بالا رفتن سن واقعاً جوان به نظر برسید. در فصل زمستان باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کنید و حتما ضد آفتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهید و می توانید تا سن 30 سالگی و گاهی 40 سالگی از آن استفاده کنید. کرم های دارای پرایمرهای SPF، کرم های مرطوب کننده و کرم های زیرساز برای این کار بسیار مناسب هستند.

همچنین بخوانید : برای شناخت انواع و درمان سریع لک های صورت

از چه سنی لایه برداری را شروع کنیم؟

اگر در 20 سالگی شروع به لایه برداری از پوست کرده اید، باید بگوییم که این کار را خیلی دیر انجام داده اید. برای باز کردن منافذ پوست، محافظت از پوست در برابر لک و آکنه و حذف سلول های مرده پوست، بهتر است از جوانی شروع کنید. فرقی نمی کند پوستتان چرب باشد یا خشک، باید از سن بلوغ لایه برداری منظم را شروع کنید. همچنین تجمع ناهموار لایه های مرده پوست گاهی منجر به تیرگی رنگدانه و سرطان پوست در سنین بالا می شود.

شما باید مراقبت از پوست خود را جدی بگیرید و حتی در نوجوانان و جوانان خود از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید. این لایه‌برداری‌ها در واقع مجموعه‌ای از محلول‌های ملایم هستند که پیوندهای مرتبط با سلول‌های مرده پوست را شل می‌کنند و باعث می‌شوند پوست فرد ریزش کند و با پیوندهای جدید جایگزین شود. لایه برداری شیمیایی تقریباً مشابه لایه برداری خانگی است و تنها تفاوت آن در میزان استروئید است.

برای از بین بردن منافذ پوست و حساسیت آن ها که معمولا در 40 سالگی خود را نشان می دهد، می توانید از لایه بردارهای شیمیایی حاوی اسید میوه و دارای آنتی اکسیدان استفاده کنید و چهره ای جذاب، درخشان و صاف ایجاد کنید. پاکسازی پوست معمولا دو بار در روز انجام می شود و بهتر است صبح و عصر قبل از خواب انجام شود.

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنید؟

مرطوب‌کننده‌ها فقط برای خوشبو کردن پوست شما استفاده نمی‌شوند و یکی از دلایل استفاده از آن‌ها محافظت از پوست ظریف دست‌ها است. با افزایش سن، پوست دست معمولا نازک‌تر می‌شود و به آفتاب حساس‌تر می‌شود. ظاهر شدن چین و چروک و لکه قهوه در پشت انگشتان و دست ها باعث پیری آنها می شود. پیگمانتاسیون و زگیل یکی از مهمترین مواردی است که باید از آن مراقبت کرد. از 20 سالگی باید از پوست دستان خود مراقبت کنید و با مراقبت از آن ها و استفاده از کرم مرطوب کننده مناسب که به عنوان لایه بردار عمل می کند از زبری و زبری آن ها جلوگیری کرده و از ایجاد لک جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : شناخت انگل ها، باکتری ها و قارچ های پوست

اگر از مراقبت از پوست غافل شده اید و وقتی لکه هایی روی پوست شما ظاهر می شود، اصلا نگران نباشید، می توانید از کرم های جوان کننده که از ایجاد لکه و پیری پوست جلوگیری می کنند استفاده کنید. با استفاده از این لایه بردارها که در دو مرحله کار می کنند، می توانید لکه های زبر را به منظور آبرسانی و احیای پوست از بین ببرید. حتی شما بعد از 40 سال باید از مرطوب کننده های قوی تری با اسید هیالورونیک استفاده کنید.

بهترین سن برای درمان پوست دور چشم چه سنی است؟

یکی از مهم ترین قسمت های پوست انسان اطراف چشم است که نباید فراموش شود. هنگام افتادگی، سیاهی دور چشم یا چین و چروک حتما از کرم دور چشم استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم 20 سالگی است. اگر در این سن استفاده از آن را فراموش کردید و 30 ساله شده اید، بهتر است از کرم با SPF برای محافظت از پوست چشم در برابر نور خورشید استفاده کنید. کرم های دور چشم به از بین بردن چین و چروک زیر چشم کمک می کنند، اما از ظاهر شدن مجدد آن ها جلوگیری نمی کنند و این امر مستلزم استفاده از سرمی حاوی ویتامین C است که برای ساخت کلاژن در پوست اطراف چشم استفاده می شود.

هرگز نباید از روغن های بدن غافل شوید. جوان نگه داشتن پوست به تلاش زیادی نیاز دارد و یکی از بهترین راه حل ها در این زمینه استفاده از روغن مرطوب کننده بدن است. پوست خشک به طور طبیعی با روغن بدن در هر سنی به خوبی مرطوب می شود و روی پوست خشک و خشن زانوها و زیر بغل تمرکز می کند. معمولا در سنین 40 تا 50 سالگی، این پوست سفت تر و زبرتر می شود.

همچنین بخوانید : آنزیم درمانی چیست؟ (دوره آموزشی خصوصی آنزیم درمانی)

اگر هنوز یک برنامه مراقبت از پوست را شروع نکرده اید و فکر می کنید خیلی دیر شده است، سخت در اشتباهید زیرا هر بار که به آن فکر کنید و آن را انجام دهید، برنده خواهید شد. اگرچه بهترین زمان برای مراقبت از پوست بین 18 تا 20 سالگی است. اگر در مورد مراقبت از پوست سوالی دارید می توانید از کارشناسان ما بپرسید، ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

از چه سنی باید از پوست خود مراقبت کنم؟