مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

316 فولاد تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل


فولاد آلیاژی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. یکی از پرطرفدارترین محصولات این دسته از پروفیل های فولادی ورق استیل 316 می باشد که این فولاد ضد زنگ به غیر از نیکل و کروم دارای مقدار مشخصی مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود نیز می باشد. در مطلب امروز از سایت سامان تجارت به تحلیل استیل 316 می پردازیم و شما را با ویژگی های مختلف این محصول آشنا می کنیم. بنابراین اگر قصد افزایش اطلاعات در این زمینه و خرید ورق فولادی مورد نظر خود را دارید، توصیه می کنیم تا پایان این صفحه با مهفا همراه باشید.

تجزیه و تحلیل فولاد 316

ورق استیل 316 به عنوان فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود و نسبت به سایر ورق های هم خانواده مانند فولاد 304 استحکام بیشتری از خود نشان می دهد. این فلزات همچنین در دماهای بالا دارای استحکام کششی عالی هستند. ورق فولادی 316 دارای کربن کم در ترکیب شیمیایی خود است و به بارش کاربید حساس نیست. به همین دلیل حتی ورق های فولادی با ضخامت بیشتر از 6 میلی متر را می توان به راحتی بدون هیچ مشکلی جوش داد.

لازم به ذکر است که فولاد زنگ نزن 316 پس از فولاد 304 بیشترین استفاده را دارد و دومین فولاد متداول در بین فولادهای زنگ نزن است.

ترکیب شیمیایی صفحه فولادی 316:

در ادامه تحلیل گرید 316 آلیاژهای مورد استفاده در تولید این دسته از آهن را شناسایی می کنیم. خواصی مانند خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی ورق فولادی 316 معمولاً بر اساس استاندارد ASTM A240 تعیین می شود. در زیر عناصر مورد استفاده برای این نوع آهن را نشان خواهیم داد:

زغال سنگ

برو بیرون

بعلاوه

مولیبدن

فسفر

منگان

گوگرد

نیتروژن

سیلیکون

آشنایی با قابلیت جوشکاری ورق فولادی 316

فولادهای زنگ نزن آستنیتی جوش پذیری بسیار بالایی دارند و می توان گفت تقریباً با تمام روش های مقاومتی و همجوشی قابل جوش هستند. هنگام جوشکاری این پروفیل های فولادی باید به خاطر داشت که در رسوب جوش هیچ گونه فریت و ترک داغ ایجاد نمی شود. ورق استیل 316 علیرغم جوش پذیری بالاتر از فولاد 304 ضعیفتر است تا انتهای این صفحه با آنالیز فولاد 316 آشنا شوید.

تفاوت بزرگ این دو خانواده فولاد در میزان آلیاژ استفاده شده در آنهاست، درصد نیکل ورق فولاد 316 باعث کاهش سرعت جوش فولاد می شود و برای جلوگیری از ترک گرم نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

نحوه گرم کردن ورق 316

یکی دیگر از عوامل مهم در آنالیز فولاد 316 روش عملیات حرارتی است. این دسته از مقاطع فولادی در صورتی قابل استفاده هستند که از عملیات حرارتی استفاده شده باشد. این فرآیند را می توان در حین تولید و یا بعد از آن انجام داد تا اثرات سرد کاری از بین برود. فولاد با حرارت دادن مذاب در دمای بین 1040 تا 1175 درجه سانتیگراد و قرار دادن آن در نزدیکی آب یا هوا برای خنک شدن بسته به ضخامت، آنیل می شود.

راه های جلوگیری از خشک شدن جوهر کارتریج


آیا می دانستید که جوهر خشک شده می تواند به چاپگر شما آسیب برساند؟ در این مقاله راه هایی برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج های جوهر بررسی می کنیم.

از آنجایی که کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین اجزای همه کربوهیدرات ها هستند، باید بتوانیم آنها را ذخیره کنیم. کارتریج از دست رفته به کارتریج آسیب می رساند و هزینه بیشتری دارد.

جوهر یا تونر مواد مصرفی پرینتر جوهر افشان هستند که در یک مخزن واقع در کارتریج قرار دارند و وظیفه چاپ ورق را انجام می دهند. این جوهرهای موجود در کارتریج ها ممکن است خشک شوند و به هر دلیلی قابل استفاده نیستند. خشک شدن کارتریج های جوهر مشکلات زیادی را برای کارتریج ها ایجاد می کند.

شما باید چیزهای زیادی در مورد نحوه خشک شدن جوهر یاد بگیرید تا از خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کنید. خشک کردن جوهر مخصوص چاپگرهای جوهرافشان است زیرا مواد مورد استفاده در کارتریج های لیزری پودری و جامد هستند.

تمیز کردن جوهر به معنای خالی بودن کارتریج نیست.

توجه داشته باشید که خشک شدن جوهر به معنای خالی بودن کارتریج نیست. گاهی اوقات کارتریج پر از جوهر است، اما جوهر داخل آن به دلیل نگهداری نامناسب خشک شده است. بین خشک شدن جوهر و تمام شدن جوهر کارتریج تفاوت وجود دارد. اگر کارتریج جوهر خشک باشد، چاپ چاپگر نیز مختل می شود. اما انتهای جوهر با کاهش کیفیت چاپ و محو شدن صفحات چاپ شده قابل مشاهده است.

اگر جوهر کارتریج خشک شود به این معنی است که جوهر مایع داخل کارتریج تغییر شکل داده است. یا بهتر است جوهر سر کارتریج خشک شود. چاپگر نمی تواند خشک بودن جوهر را تشخیص دهد، بنابراین به شما هشدار نمی دهد و تلاش برای چاپ با جوهر خشک می تواند به چاپگر آسیب جدی برساند.

آیا لنت های خشک شده را می توان دوباره پر کرد؟

این سوال باید در ذهن شما ایجاد شود که آیا آنها قادر به بارگیری کارتریج های خشک هستند؟ لطفاً توجه داشته باشید که کارتریج های جوهری که به دلیل نگهداری نامناسب خشک شده اند، به هیچ عنوان قابل پر کردن مجدد نیستند.

از آنجایی که جوهر در سوراخ های سر کارتریج خشک می شود و این سوراخ ها را مسدود می کند، کارتریج شارژ نمی شود. بنابراین اجزای داخلی آن باید تعویض شوند.

اگر از پرینترهای جوهر افشان استفاده می کنید، توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار با چاپگر چاپ کنید و درست قبل از تمام شدن کارتریج دوباره آن را پر کنید تا از خشک شدن و پر شدن کارتریج جلوگیری شود.

کارتریج های جوهر افشان را برای مدت طولانی در فضای باز نگذارید زیرا جوهر خشک می شود و رنگ غیر قابل استفاده می شود.

شارژ کارتریج جوهر افشان مانند کارتریج های لیزری کار سخت و خاصی نیست اما بهتر است برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی و آرامش آن را به متخصصان بسپارید.

پرینتر امداد بهترین و معتبرترین مرکز تخصصی پرکن کارتریج است که با بکارگیری متخصصان مجرب و با استفاده از مواد اولیه مرغوب کارتریج ها را با کیفیت و کارایی بالا پر می کند. تکنسین های متخصص امداد چاپگر همیشه از تونر کلاس A برای شارژ مجدد کارتریج ها استفاده می کنند و با پر کردن مخزن کارتریج می توانید بالاترین کیفیت چاپ را داشته باشید. برای پر کردن کارتریج، کافی است با مرکز راهنمای چاپگر تماس بگیرید. همچنین در این مرکز خدمات حمل و نقل کاملا رایگان می باشد.

چرا رنگ کارتریج خشک می شود؟

پاسخ به این سوال که چرا جوهر کارتریج خشک می شود کلمه تبخیر است. شاید فکر کنید جوهر کارتریج سالم است و خشک نمی شود، اما حقیقت این است که جوهر همچنان در معرض هوا است. سوراخ‌های سر کارتریج که جوهر از آن خارج می‌شود ممکن است کوچک باشند، اما مهم نیست که هوا وارد آن شود. مایع به آرامی تبخیر می شود و مواد جامد غیر مفید را پشت سر می گذارد.

یکی دیگر از دلایل خشک شدن جوهر کارتریج ها، تاریخ انقضای کارتریج ها است.

چگونه از خشک شدن کارتریج جوهر خود جلوگیری کنیم؟

اکنون زمان آن رسیده است که دریابید چگونه از خشک شدن جوهر در کارتریج خود جلوگیری کنید. بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن جوهر استفاده منظم از چاپگر است، این بدان معنا نیست که باید هر روز تعداد زیادی صفحه چاپ کنید، اما خوب است که هفته ای یک یا دو صفحه چاپ کنید تا از خشک شدن جوهر جلوگیری کنید. . از خشک کردن و انتقال رنگ تازه و کاملا مایع به منافذ پوست سر.

اگر هفته ها یا ماه ها چاپگر را روشن نکنید جوهر موجود در کارتریج جوهر شما دیگر کار نمی کند.در نتیجه می توانید چاپ متن یا تصاویر را تصور کنید. سپس کارتریج باید تعویض شود و هد چاپ تعمیر شود. این در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

هنگامی که چاپگر با آن کار نمی کنید، آن را خاموش کنید.

یکی از راه‌های جلوگیری از خشک شدن کارتریج جوهر، خاموش کردن چاپگر در زمانی است که از آن استفاده نمی‌کنید. اگر زمانی که کار نمی کنید چاپگر را روشن بگذارید، جوهر داخل کارتریج خشک می شود. زمانی که با چاپگر کار نمی کنید بهتر است دستگاه را خاموش کنید. راه صحیح خاموش کردن چاپگر این است که دکمه پاور را فشار داده و سیم برق را از برق بکشید.

تمیز نگه داشتن چاپگر و کارتریج

برخی از چاپگرها آوافرهنگ دارای حالت تمیز کردن خودکار هستند که در آن دستگاه از سر کارتریج مراقبت می کند. به طوری که وقتی دکمه سمت راست را فشار می دهید، چاپگر یک یا دو صفحه را با جوهر چاپ می کند و اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، جای نگرانی نیست. اگر صفحات چاپ شده رگه های سفید یا رنگ های محو شده را نشان می دهند، ممکن است لازم باشد کارتریج هد چاپ را از نظر گرفتگی سوراخ بررسی کنید.

برای باز کردن منافذ کوچک سر، کارتریج را بردارید و آن را در محلول آب گرم خیس کنید. همچنین می‌توانید کیت‌های تمیز کردن و نگهداری چاپگر را خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد نه تنها از کارتریج‌های سر، بلکه از سایر قسمت‌های دستگاه که نیاز به توجه ویژه دارند نیز مراقبت کنید.

تمیز نگه داشتن چاپگر جوهر افشان می تواند در افزایش عمر دستگاه بسیار مفید باشد. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و گرفتگی دهانه های هد، بهتر است هر از چند گاهی کل چاپگر را با دقت تمیز کنید.

سعی کنید برای جلوگیری از خشک شدن جوهر، کارتریج را در معرض نور خورشید قرار ندهید و چاپگر را در مقابل پنجره یا در محیط پر گرد و غبار قرار ندهید.

اگر مدل چاپگر دارای طراحی نسبتاً باز است که گرد و غبار به راحتی وارد آن می شود، توصیه می شود زمانی که چاپگر استفاده نمی شود آن را با یک پوشش بپوشانید. گرد و غبار می تواند در هدهای چاپ و همچنین خشک شدن جوهر مشکل ایجاد کند.

آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «صدف»

متن آهنگ مرتضی اشرفی صدف

مثل بارون روی خاکه، مثل چشمام غم تو…

تخت دوطبقه خوبه؟


برخی افراد برای استفاده از بهترین فضای اتاق از تخت های دو طبقه استفاده می کنند. اما این سوال که تخت دو نفره خوب است یا خیر توسط کارشناسان تنیل چوب بررسی شده است تا در صورت نیاز با در نظر گرفتن مزایا و معایب این نوع تخت، آن را به مشتری پیشنهاد دهند. خریداران و مصرف کنندگان می توانند بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مشاوران تنیل چوب تصمیم درستی بگیرند.

نظر مردم در مورد تخت های دوطبقه چیست؟

امروزه استفاده از تخت های دوطبقه به جای تخت های یک نفره در دکوراسیون و سازماندهی خانه های مدرن بسیار رایج شده است. گفته می شود دلیل اصلی استقبال و محبوبیت آن صرفه جویی در فضای اتاق است. کودکان نیز به تخت های دو طبقه علاقه بیشتری نشان می دهند. البته این نظر مخالفانی نیز دارد و برخی به فکر خرید تختی می افتند که مناسب خانه نباشد. اما دلیل این مخالفت چیست؟ نکته اینجاست که تخت دوطبقه علاوه بر اشغال فضای کوچک اتاق، فضای بازی کودکان را نیز افزایش می دهد. اما این تخت خواب با تمام مزیت های ذکر شده معایبی نیز دارد که در خرید تخت باید به آن ها توجه کنید.

چرا می گویند تخت، تخت بد است؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تخت دو نفره ممکن است نامناسب در نظر گرفته شود:

برخی از والدین معتقدند که اگر کودک در طبقه دوم بخوابد نمی توانند خواب خود را تنظیم کنند. آنها می ترسند که کودک هر لحظه از بلندی سقوط کند. طبیعتا ارتفاع بین تخت بالا و کف مشکل ساز است و این مشکل توسط متخصصان چوب تنیل حل شده است. به گفته مشاوران تانیل، بیشتر تخت های دو نفره باید دارای ریل باشند تا از سقوط افراد از طبقه دوم جلوگیری شود.

دلیل دوم وضعیت ناراحت کننده و استرس زا برای فردی است که روی تخت بالا می خوابد. معمولا این افراد خود را نزدیک سقف می بینند و ممکن است وضعیت ناخوشایندی پیش بیاید. به تعبیری می توان گفت که خوابیدن در طبقه دوم بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد. البته این برای همه نیست. افرادی که از فضاهای بسته می ترسند و یا از ارتفاع می ترسند نباید از تخت های دو طبقه استفاده کنند.

شما نباید کودک کوچک را در طبقه دوم بخوابید. دسترسی به تخت در طبقه دوم دشوار است و باید از طریق پله یا پله باشد. به همین دلیل توصیه می شود کودکان بالای 6 سال روی تخت های طبقه دوم بخوابند.

اگر فرزندانتان در مورد اینکه چه کسی در طبقه دوم می خوابد به توافق نرسند، مشکلات و مشاجرات زیادی برایشان پیش می آید. به همین دلیل می توان گفت که تخت دو نفره باعث افزایش اختلاف بین افراد می شود.

دلیل آن هم فروش بالای تخت های دوطبقه است

تانیل چوب، طراح تخت خواب مستقیم، توانست برای تخت خواب هایی با قابلیت جدا شدن بسازد. به طور کلی، روتختی مزایای بسیاری دارد:

ابتدا با استفاده از تخت خواب می توانید از فضای اتاق استفاده کنید. وقتی بچه ها بزرگ می شوند یا خانه را ترک می کنند، می توانند دو تخت را از هم جدا کرده و مستقل شوند.

خوابیدن دو کودک در یک اتاق به آنها کمک می کند تا مفهوم مشارکت و مشارکت را درک کنند. برای ارائه این امکانات تخت دو طبقه گزینه مناسبی است زیرا فضای زیادی را اشغال نمی کند و به راحتی می تواند وسایل دیگری مانند کمد لباس، جعبه اسباب بازی و ... را در خود جای دهد.

تخت دوطبقه گزینه خوبی برای هتل ها یا مهمانسراها است. این بدان معنی است که تخت های دو طبقه فقط برای بچه ها نیستند. اما بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده کنند. تانیل وود همچنین تخت‌های دوطبقه با کشو و کابینت‌های دور تخت می‌سازد که می‌توانید لباس‌ها و وسایل دیگر را در آن نگهداری کنید.

آیا خرید تخت دو نفره ایده خوبی است؟

نمی توان در مورد خوب یا بد بودن تخت دو نفره قضاوت قاطعانه داشت زیرا هرکسی نظر خود را دارد خوب بودن یا نبودن تختخواب دو نفره بستگی به دیدگاه مصرف کننده دارد. شما می توانید با توجه به فضا و هدف منزل خود تختخواب های دوطبقه با طرح های زیبا و متنوع پیدا کنید.

استرس و تأثیرات آن بر قلب


تاثیر استرس بر قلب انسان چیست؟ | تاثیر استرس بر قلب و عروق | - ویکی روان

استرس یکی از مسائل روزمره زندگی مدرن است که تأثیرات عمیقی بر سلامت انسان دارد. این تأثیرات به ویژه بر قلب و عروق قابل مشاهده‌اند. در این مقاله، به بررسی مفهوم استرس، علل آن، و تأثیرات منفی آن بر قلب و عروق می‌پردازیم.

 

مفهوم استرس و انواع آن

استرس به عنوان یک واکنش طبیعی و فیزیولوژیک به تهدیدها و فشارهای روزمره تعریف می‌شود. انواع استرس شامل استرس مثبت (مانند استرس مرتبط با موفقیت و تحقق اهداف) و استرس منفی (مانند استرس ناشی از مشکلات مالی یا تنش‌های روابطی) است.

 

تأثیرات استرس بر قلب و عروق

استرس می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد:

1.     افزایش فشار خون:

استرس منجر به افزایش فشار خون می‌شود که اگر به مدت طولانی ادامه یابد، می‌تواند به فشار خون بالا (فشار خون اساسی بالا) منجر شود. این وضعیت یکی از عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی مانند سکته قلبی و سکته مغزی است.

2.     افزایش ضربان قلب:

 استرس باعث افزایش ضربان قلب می‌شود، که در صورت تکرار مکرر ممکن است به نوعی از آریتمی قلبی (ضربان نامنظم قلب) منجر شود.

3.     افزایش التهاب:

استرس ممکن است به افزایش التهاب در بدن منجر شود که یکی از عوامل خطری برای افزایش بیماری‌های قلبی است.

4.     افزایش مصرف مواد مخدر و الکل:

بسیاری از افراد در واکنش به استرس به مصرف مواد مخدر و الکل مشتاق می‌شوند که این امور نیز می‌توانند به طور مستقیم بر سلامت قلب و عروق تأثیر بگذارند.

5.     کاهش عادات سالم:

در دوران استرس، افراد ممکن است به عادات غذایی ناسالم و کم‌تر ورزش کنند که این موارد نیز می‌توانند به مشکلات قلبی منجر شوند.

 

مدیریت استرس برای حفظ سلامت قلب

برای مدیریت استرس و کاهش تأثیرات منفی آن بر قلب و عروق، اقدامات زیر می‌توانند مفید باشند:

·         تمرین منظم: ورزش منظم می‌تواند به افزایش تولید هورمون‌های خوشحالی مانند اندورفین و بهبود وضعیت جسمی کمک کند.

·         مدیتیشن و یوگا: تمرینات آرامش بخش مانند مدیتیشن و یوگا به کاهش استرس و افزایش آرامش ذهنی کمک می‌کنند.

·         مدیریت زمان: برنامه‌ریزی موثر و مدیریت زمان می‌توانند به جلوگیری از تنش‌های روزمره کمک کنند.

·         حمایت اجتماعی: ارتباط با دوستان و خانواده و درخواست حمایت از آنها می‌تواند به مدیریت استرس کمک کند.

 

خطرات عدم مدیریت استرس بر قلب

عدم مدیریت استرس می‌تواند منجر به مشکلات جدی قلبی و عروقی شود:

·         بیماری‌های قلبی: استرس مداوم می‌تواند به افزایش خطر بیماری‌های قلبی مانند سکته قلبی، آنژین صدری، و فیبروز قلبی منجر شود.

·         افزایش فشار خون: استرس مداوم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد که یکی از عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی است.

·         آریتمی قلبی: استرس ممکن است به اختلالات ضربان قلب و آریتمی‌های قلبی منجر شود.

 

نتیجه‌گیری

استرس یک عامل مهم در تأثیرات منفی بر سلامت قلب و عروق است. با مدیریت استرس و استفاده از روش‌های مختلف آرامش‌بخش، می‌توان از تأثیرات منفی استرس بر قلب و عروق جلوگیری کرد و سلامت قلبی را تقویت کرد. همچنین، اهمیت داشتن سبک زندگی سالم و مشاوره با پزشک متخصص قلب و عروق در مدیریت استرس و حفظ سلامت قلب و عروق بسیار مهم است.