مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

316 فولاد تجزیه و تحلیل و تجزیه و تحلیل


فولاد آلیاژی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد. یکی از پرطرفدارترین محصولات این دسته از پروفیل های فولادی ورق استیل 316 می باشد که این فولاد ضد زنگ به غیر از نیکل و کروم دارای مقدار مشخصی مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود نیز می باشد. در مطلب امروز از سایت سامان تجارت به تحلیل استیل 316 می پردازیم و شما را با ویژگی های مختلف این محصول آشنا می کنیم. بنابراین اگر قصد افزایش اطلاعات در این زمینه و خرید ورق فولادی مورد نظر خود را دارید، توصیه می کنیم تا پایان این صفحه با مهفا همراه باشید.

تجزیه و تحلیل فولاد 316

ورق استیل 316 به عنوان فولاد ضد زنگ طبقه بندی می شود و نسبت به سایر ورق های هم خانواده مانند فولاد 304 استحکام بیشتری از خود نشان می دهد. این فلزات همچنین در دماهای بالا دارای استحکام کششی عالی هستند. ورق فولادی 316 دارای کربن کم در ترکیب شیمیایی خود است و به بارش کاربید حساس نیست. به همین دلیل حتی ورق های فولادی با ضخامت بیشتر از 6 میلی متر را می توان به راحتی بدون هیچ مشکلی جوش داد.

لازم به ذکر است که فولاد زنگ نزن 316 پس از فولاد 304 بیشترین استفاده را دارد و دومین فولاد متداول در بین فولادهای زنگ نزن است.

ترکیب شیمیایی صفحه فولادی 316:

در ادامه تحلیل گرید 316 آلیاژهای مورد استفاده در تولید این دسته از آهن را شناسایی می کنیم. خواصی مانند خواص مکانیکی و ترکیب شیمیایی ورق فولادی 316 معمولاً بر اساس استاندارد ASTM A240 تعیین می شود. در زیر عناصر مورد استفاده برای این نوع آهن را نشان خواهیم داد:

زغال سنگ

برو بیرون

بعلاوه

مولیبدن

فسفر

منگان

گوگرد

نیتروژن

سیلیکون

آشنایی با قابلیت جوشکاری ورق فولادی 316

فولادهای زنگ نزن آستنیتی جوش پذیری بسیار بالایی دارند و می توان گفت تقریباً با تمام روش های مقاومتی و همجوشی قابل جوش هستند. هنگام جوشکاری این پروفیل های فولادی باید به خاطر داشت که در رسوب جوش هیچ گونه فریت و ترک داغ ایجاد نمی شود. ورق استیل 316 علیرغم جوش پذیری بالاتر از فولاد 304 ضعیفتر است تا انتهای این صفحه با آنالیز فولاد 316 آشنا شوید.

تفاوت بزرگ این دو خانواده فولاد در میزان آلیاژ استفاده شده در آنهاست، درصد نیکل ورق فولاد 316 باعث کاهش سرعت جوش فولاد می شود و برای جلوگیری از ترک گرم نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

نحوه گرم کردن ورق 316

یکی دیگر از عوامل مهم در آنالیز فولاد 316 روش عملیات حرارتی است. این دسته از مقاطع فولادی در صورتی قابل استفاده هستند که از عملیات حرارتی استفاده شده باشد. این فرآیند را می توان در حین تولید و یا بعد از آن انجام داد تا اثرات سرد کاری از بین برود. فولاد با حرارت دادن مذاب در دمای بین 1040 تا 1175 درجه سانتیگراد و قرار دادن آن در نزدیکی آب یا هوا برای خنک شدن بسته به ضخامت، آنیل می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد