مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

راه های جلوگیری از خشک شدن جوهر کارتریج


آیا می دانستید که جوهر خشک شده می تواند به چاپگر شما آسیب برساند؟ در این مقاله راه هایی برای جلوگیری از خشک شدن کارتریج های جوهر بررسی می کنیم.

از آنجایی که کربوهیدرات ها یکی از مهم ترین اجزای همه کربوهیدرات ها هستند، باید بتوانیم آنها را ذخیره کنیم. کارتریج از دست رفته به کارتریج آسیب می رساند و هزینه بیشتری دارد.

جوهر یا تونر مواد مصرفی پرینتر جوهر افشان هستند که در یک مخزن واقع در کارتریج قرار دارند و وظیفه چاپ ورق را انجام می دهند. این جوهرهای موجود در کارتریج ها ممکن است خشک شوند و به هر دلیلی قابل استفاده نیستند. خشک شدن کارتریج های جوهر مشکلات زیادی را برای کارتریج ها ایجاد می کند.

شما باید چیزهای زیادی در مورد نحوه خشک شدن جوهر یاد بگیرید تا از خراب شدن دستگاه خود جلوگیری کنید. خشک کردن جوهر مخصوص چاپگرهای جوهرافشان است زیرا مواد مورد استفاده در کارتریج های لیزری پودری و جامد هستند.

تمیز کردن جوهر به معنای خالی بودن کارتریج نیست.

توجه داشته باشید که خشک شدن جوهر به معنای خالی بودن کارتریج نیست. گاهی اوقات کارتریج پر از جوهر است، اما جوهر داخل آن به دلیل نگهداری نامناسب خشک شده است. بین خشک شدن جوهر و تمام شدن جوهر کارتریج تفاوت وجود دارد. اگر کارتریج جوهر خشک باشد، چاپ چاپگر نیز مختل می شود. اما انتهای جوهر با کاهش کیفیت چاپ و محو شدن صفحات چاپ شده قابل مشاهده است.

اگر جوهر کارتریج خشک شود به این معنی است که جوهر مایع داخل کارتریج تغییر شکل داده است. یا بهتر است جوهر سر کارتریج خشک شود. چاپگر نمی تواند خشک بودن جوهر را تشخیص دهد، بنابراین به شما هشدار نمی دهد و تلاش برای چاپ با جوهر خشک می تواند به چاپگر آسیب جدی برساند.

آیا لنت های خشک شده را می توان دوباره پر کرد؟

این سوال باید در ذهن شما ایجاد شود که آیا آنها قادر به بارگیری کارتریج های خشک هستند؟ لطفاً توجه داشته باشید که کارتریج های جوهری که به دلیل نگهداری نامناسب خشک شده اند، به هیچ عنوان قابل پر کردن مجدد نیستند.

از آنجایی که جوهر در سوراخ های سر کارتریج خشک می شود و این سوراخ ها را مسدود می کند، کارتریج شارژ نمی شود. بنابراین اجزای داخلی آن باید تعویض شوند.

اگر از پرینترهای جوهر افشان استفاده می کنید، توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار با چاپگر چاپ کنید و درست قبل از تمام شدن کارتریج دوباره آن را پر کنید تا از خشک شدن و پر شدن کارتریج جلوگیری شود.

کارتریج های جوهر افشان را برای مدت طولانی در فضای باز نگذارید زیرا جوهر خشک می شود و رنگ غیر قابل استفاده می شود.

شارژ کارتریج جوهر افشان مانند کارتریج های لیزری کار سخت و خاصی نیست اما بهتر است برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی و آرامش آن را به متخصصان بسپارید.

پرینتر امداد بهترین و معتبرترین مرکز تخصصی پرکن کارتریج است که با بکارگیری متخصصان مجرب و با استفاده از مواد اولیه مرغوب کارتریج ها را با کیفیت و کارایی بالا پر می کند. تکنسین های متخصص امداد چاپگر همیشه از تونر کلاس A برای شارژ مجدد کارتریج ها استفاده می کنند و با پر کردن مخزن کارتریج می توانید بالاترین کیفیت چاپ را داشته باشید. برای پر کردن کارتریج، کافی است با مرکز راهنمای چاپگر تماس بگیرید. همچنین در این مرکز خدمات حمل و نقل کاملا رایگان می باشد.

چرا رنگ کارتریج خشک می شود؟

پاسخ به این سوال که چرا جوهر کارتریج خشک می شود کلمه تبخیر است. شاید فکر کنید جوهر کارتریج سالم است و خشک نمی شود، اما حقیقت این است که جوهر همچنان در معرض هوا است. سوراخ‌های سر کارتریج که جوهر از آن خارج می‌شود ممکن است کوچک باشند، اما مهم نیست که هوا وارد آن شود. مایع به آرامی تبخیر می شود و مواد جامد غیر مفید را پشت سر می گذارد.

یکی دیگر از دلایل خشک شدن جوهر کارتریج ها، تاریخ انقضای کارتریج ها است.

چگونه از خشک شدن کارتریج جوهر خود جلوگیری کنیم؟

اکنون زمان آن رسیده است که دریابید چگونه از خشک شدن جوهر در کارتریج خود جلوگیری کنید. بهترین راه برای جلوگیری از خشک شدن جوهر استفاده منظم از چاپگر است، این بدان معنا نیست که باید هر روز تعداد زیادی صفحه چاپ کنید، اما خوب است که هفته ای یک یا دو صفحه چاپ کنید تا از خشک شدن جوهر جلوگیری کنید. . از خشک کردن و انتقال رنگ تازه و کاملا مایع به منافذ پوست سر.

اگر هفته ها یا ماه ها چاپگر را روشن نکنید جوهر موجود در کارتریج جوهر شما دیگر کار نمی کند.در نتیجه می توانید چاپ متن یا تصاویر را تصور کنید. سپس کارتریج باید تعویض شود و هد چاپ تعمیر شود. این در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

هنگامی که چاپگر با آن کار نمی کنید، آن را خاموش کنید.

یکی از راه‌های جلوگیری از خشک شدن کارتریج جوهر، خاموش کردن چاپگر در زمانی است که از آن استفاده نمی‌کنید. اگر زمانی که کار نمی کنید چاپگر را روشن بگذارید، جوهر داخل کارتریج خشک می شود. زمانی که با چاپگر کار نمی کنید بهتر است دستگاه را خاموش کنید. راه صحیح خاموش کردن چاپگر این است که دکمه پاور را فشار داده و سیم برق را از برق بکشید.

تمیز نگه داشتن چاپگر و کارتریج

برخی از چاپگرها آوافرهنگ دارای حالت تمیز کردن خودکار هستند که در آن دستگاه از سر کارتریج مراقبت می کند. به طوری که وقتی دکمه سمت راست را فشار می دهید، چاپگر یک یا دو صفحه را با جوهر چاپ می کند و اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، جای نگرانی نیست. اگر صفحات چاپ شده رگه های سفید یا رنگ های محو شده را نشان می دهند، ممکن است لازم باشد کارتریج هد چاپ را از نظر گرفتگی سوراخ بررسی کنید.

برای باز کردن منافذ کوچک سر، کارتریج را بردارید و آن را در محلول آب گرم خیس کنید. همچنین می‌توانید کیت‌های تمیز کردن و نگهداری چاپگر را خریداری کنید که به شما امکان می‌دهد نه تنها از کارتریج‌های سر، بلکه از سایر قسمت‌های دستگاه که نیاز به توجه ویژه دارند نیز مراقبت کنید.

تمیز نگه داشتن چاپگر جوهر افشان می تواند در افزایش عمر دستگاه بسیار مفید باشد. برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و گرفتگی دهانه های هد، بهتر است هر از چند گاهی کل چاپگر را با دقت تمیز کنید.

سعی کنید برای جلوگیری از خشک شدن جوهر، کارتریج را در معرض نور خورشید قرار ندهید و چاپگر را در مقابل پنجره یا در محیط پر گرد و غبار قرار ندهید.

اگر مدل چاپگر دارای طراحی نسبتاً باز است که گرد و غبار به راحتی وارد آن می شود، توصیه می شود زمانی که چاپگر استفاده نمی شود آن را با یک پوشش بپوشانید. گرد و غبار می تواند در هدهای چاپ و همچنین خشک شدن جوهر مشکل ایجاد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد