مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

جراحی استخوان و استخوان



منظور از جراحی استخوان و مفاصل یا جراحی ارتوپدی; جراحی بر روی تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، اعصاب اندام ها و جراحات در هر قسمت از بدن. در این مقاله دکتر طاهریان در مورد جراحی استخوان و مفاصل توضیحات مفصلی ارائه کرد. اگر به اطلاعات مفیدی در این زمینه نیاز دارید، این را توصیه می کنم. مقاله را بخوان.

امروزه بیماری های ارتوپدی؛ از جمله درد استخوان و مفاصل؛ درد در زانو یا کمر، سفتی و درد مفاصل در هنگام خواب یا هنگام راه نرفتن طولانی مدت و آسیب به هیچ وجه تسکین نمی یابد. دلیل اصلی مراجعه به متخصص ارتوپدی.

لازم به ذکر است که متخصصان ارتوپدی که جراح استخوان و مفاصل نیز نامیده می شوند. درک کامل آناتومی اسکلتی عضلانی، از جمله انواع مختلف مفاصل و نحوه عملکرد آنها؛ اینها شامل ماهیچه ها، اعصاب، استخوان ها، مفاصل، تاندون ها، رباط ها، غضروف و سایر بافت های همبند می شود.

بسیاری از بیماری ها و آسیب های اسکلتی عضلانی وجود دارد که می تواند باعث درد شود و بیشتر ارتوپدها می توانند به کاهش یا از بین بردن درد کمک کنند.

در زیر معرفی مختصری از جراحی های مفصل و استخوان با هدف درمان مشکلات مربوط به سیستم اسکلتی عضلانی - استخوان ها و بافت های همبند ارائه شده است. مانند رباط ها و تاندون ها، ترمیم رباط صلیبی قدامی و مینیسک، تعویض مفصل ران، فیوژن ستون فقرات و موارد دیگر استفاده می شود. ما پرداخت می کنیم

برای درمان بیماری های استخوان و مفاصل به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

اگر افراد با هر یک از بیماری های ارتوپدی سر و کار دارند، باید با متخصص ارتوپد (جراح استخوان مفاصل) مشورت کنند.

جراح ارتوپد یا جراح ارتوپد تعاریف یک کلمه هستند. بنابراین می توان گفت که متخصص ارتوپدی یا در واقع جراح استخوان و مفاصل به پزشکی گفته می شود که پس از اخذ مدرک فوق لیسانس به مدت چهار دوره آموزش تخصصی در راستای تشخیص و درمان بیماری های استخوان و مفاصل دیده باشد. سال 4 و با موفقیت نیل وارد شد.

جراح عمومی؛ وی برای درمان مشکلات و بیماری های استخوانی و مفصلی ابتدا به بررسی علت بیماری می پردازد و پس از انجام آزمایشات لازم و درخواست آزمایشات و تصاویر ویژه به درمان بیماری می پردازد.

لازم به ذکر است که او یک پزشک حرفه ای است. درمان این بیماری در برخی موارد می تواند با درمان دارویی یا فیزیوتراپی انجام شود و یا در برخی موارد جراحی را روش مناسبی در این مورد بدانیم.

جراح ارتوپد با ارتباطات خوب

از آنجایی که متخصص ارتوپدی توانایی انجام عمل جراحی روی اندام ها را دارد، به او جراح استخوان و مفاصل نیز می گویند.

مراقب جراحان استخوان و مفاصل باشید. شکستگی های دست، پا و کمر نیز باید درمان شوند.

البته این بدان معنا نیست که اعضاء مذکور شکسته اند. گاهی جراحی و انجام اقدامات لازم نیست. مانند تخمگذار و گچ بری و مانند آن فقط در موارد خاص درمان می شود; آنها نیاز به جراحی دارند که می تواند توسط جراح استخوان و مفاصل (متخصص ارتودنسی) انجام شود.

بهترین جراح ارتوپد می تواند مشکلات اندام یا اندام را به درستی تشخیص دهد و جراحی های ارتوپدی و مفصل را به طور صحیح و دقیق انجام دهد تا نتایج رضایت بخشی را برای مراجعان به ارمغان بیاورد.

به طور کلی، انواع مختلفی از بیماری ها در بدن وجود دارد. اگرچه این درمان شامل دست ها، پاها، گردن و پشت می شود، اما درمان در صلاحیت متخصص ارتوپدی است.

با این حال، چنین درد; در برخی موارد با درمان دارویی و در برخی موارد دیگر با جراحی قابل درمان هستند.



رایج ترین جراحی های استخوان و مفاصل کدامند؟

آرتروسکوپی: برای تشخیص و درمان مشکلات داخل مفصل استفاده می شود. آرتروسکوپی یا آرتروپلاستی یک جراحی کم تهاجمی است که به بیمار اجازه می دهد بدون درد به فعالیت های عادی خود بازگردد.

ترمیم بافت نرم: شامل ترمیم و جایگزینی بافت آسیب دیده با بافت زنده در بدن است.

تعویض مفصل: زمانی که یک مفصل در اثر تصادف یا آرتروز، دیسپلازی یا نکروز عروقی پاره، ساییده یا شکسته می شود و قدرت حرکت را محدود می کند. جراحی تعویض مفصل در حال انجام است.

لازم به ذکر است که اگر سایر روش های درمانی به تسکین یا بهبودی پاسخ ندهند، جراحی انجام می شود.

جراحی ترمیم مفصل: بدتر شدن پروتز در طول زمان منجر به درد و التهاب مفاصل می شود. در این حالت پروتز جدید جایگزین بخشی یا تمام پروتز فرسوده می شود.

ترمیم شکستگی: جراحان ارتوپد. بسته به محل، نوع و شدت آسیب؛ ترک ها با صفحات فلزی، پیچ یا پین تعمیر می شوند.

جراحی فیوژن: در مواردی که بیمار درد مفاصل یا آرتریت شدید دارد. جراح ارتوپد دو استخوان را به یک استخوان "جوش می دهد" و در نتیجه درد را کاهش می دهد و ثبات بیشتری در ناحیه دردناک ایجاد می کند.

استئوتومی: در این روش، ارتوپد استخوان آسیب دیده را برش می دهد و مفصل آسیب دیده را تغییر شکل می دهد تا کوتاه شدن یا بلند شدن استخوان را اصلاح کند.

مشاهده ادامه: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد