مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

اپن بایت چیست و چگونه درمان می شود؟ + علل اپن بایت چیست؟


هنگامی که دهان ما بسته است، دندان های ما در وضعیت عادی و استاندارد قرار می گیرند. دندان های فک بالا و پایین روی دندان های فک پایین قرار می گیرند و قسمتی از فک پایین را که به آن فک پایین می گویند می پوشانند. اما اگر فردی ناهنجاری در فک و دهان داشته باشد، بسته به نوع بیماری، ممکن است دندان ها از هم جدا شوند و به یکدیگر برخورد نکنند. یکی از این بیماری ها بیماری سوختگی است که می تواند مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد کند. عوامل زیادی می توانند باعث این ناهنجاری شوند. با خواندن این مقاله علائم در سنین مختلف. دلایل شما می توانید اطلاعات کافی در مورد روش های درمانی موثر و نیش ها به دست آورید.

آیا شما از Openbyte هستید؟

یکی از مشکلات و اختلالات و ناهنجاری های مربوط به فک و دندان، اپن بایت است. در این حالت وقتی فردی دهان خود را می بندد دندان های فک بالا و پایین با جلو و جلو یا پشت و پشت تداخلی ایجاد نمی کند و بین آنها فاصله می افتد و به همین دلیل صدایی شبیه به دهان مرد می دهد. باز است.

Open Bit چیست؟

در این موقعیت همپوشانی دندان های آسیاب بالا و پایین صفر است. و تماس بین دندان ها وجود ندارد برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ما در مورد سیلانت دندان کودکان را مطالعه کنید. افرادی که این علائم را دارند باید فوراً به دنبال درمان ارتودنسی باشند. زیرا در صورت عدم درمان ممکن است مشکلات جدی تری و جراحی فک ایجاد شود.

مقدمه ای برای باز کردن بایت ها

اپن بایت نیز از نظر ناحیه درگیر و متاثر از عارضه به دو دسته اسکلتی و دندانی تقسیم می شود که در مورد استخوانی استخوان فک و در مورد دندانی دندان ها باعث نقص و استخوان فک درگیر می شود. نه به طور کلی، این پیچیدگی به سه دسته تقسیم می شود:

اپن بایت دندان های جلویی

یکی از انواع اپن بایت، اپن بایت دندان های جلو و جلو است. در این شرایط زمانی که فرد دهان خود را می بندد، هیچ همپوشانی بین دندان های جلویی فک بالا و پایین وجود ندارد. این نوع اپن بایت عمدتا با کشیده شدن صورت و رشد بیش از حد استخوان فک، استفاده نادرست از پستانک و مکیدن زیاد، بیرون زدگی زبان و ... همراه است و باعث ناراحتی فرد می شود.

اپن بایت دندان های عقب

نوع دیگر اپن بایت اپن بایت خلفی است. در این نوع تغییر شکل فک، زمانی که فرد دهان خود را می بندد، دندان های عقب فک بالا با فک پایین تماس پیدا نمی کند. این نوع اپن بایت نادرتر و کمتر از اپن بایت جلویی است و بیشتر به دلیل مشکلات دندانی در جلو و پشت فک بالا و پایین یا مشکلات استخوانی در فک پایین ایجاد می شود. در قسمت های بالا و پایین

Openbyte ناقص است

اپن بایت ناقص نیز یکی از انواع این عارضه است که در این حالت زمانی که بیمار دهان خود را می بندد هیچ ارتباطی بین دندان های جلویی فک بالا و پایین وجود ندارد.

علل اپن بایت چیست؟

Openbyte معمولاً با 4 شرط زیر ایجاد می شود:

مکیدن انگشت شست پا یا شکاف کام: برخی از کودکان با مکیدن انگشتان، مداد، پستانک و سایر مواد سفت، تناسب و هماهنگی طبیعی بین دندان های جلویی خود را مختل می کنند.

فشار زبان: نگه داشتن زبان بین دندان های جلویی بالا و پایین برای مدت طولانی می تواند باعث انسداد شود.

تبادل را باز کنید

اختلال مفصل گیجگاهی فکی (TMD یا TMJ). اختلال TMJ می تواند باعث درد مزمن فک شود. در این حالت حرکت زبان و فشار روی دندان ها دلیل دیگری برای تشکیل و باز شدن بایت است.

مشکلات اسکلتی: مشکلات اسکلتی اغلب منشا ژنتیکی دارند. در این شرایط در وهله اول فک به درستی و به درستی رشد نمی کند که باعث بروز مشکلات فراوان دهان و دندان می شود. یکی از مشکلات ناشی از اسکولیوز، اپن بایت است.

علائم اپن بایت چیست؟

اپن بایت ممکن است با علائم زیر همراه باشد:

ناراحتی فک

علائم اپن بایت عبارتند از اختلالات فک مانند عدم اتصال صحیح دندان های بالا و پایین و فاصله بین دندان های جلویی بالا و پایین.

اختلالات گفتار و بلع

از دیگر علائم این بیماری که به عنوان یک اختلال جداگانه در نظر گرفته می شود، اختلالات گفتار و بلع است. افراد مبتلا به این عارضه در تلفظ حروف J، Z و sa مشکل دارند و نمی توانند این حروف را به خوبی افراد دیگر تلفظ کنند.

اجرای روش های درمانی اپن بایت

ناهنجاری اپن بایت بسته به میزان اختلال در فک و دندان، عوارض ناشی از آن و شدت یا عدم وجود اختلالات دندانی و دندانی قابل درمان است و قابل درمان است. این عارضه و اختلال با روش های مختلفی درمان می شود از جمله:

ارتودنسی

به گفته دکتر احمدرضا حسینی بهترین متخصص ارتودنسی در تهران، ارتودنسی و درمان ارتودنسی روش های درمانی موثری است که در اپن بایت های میانسال در دوران کودکی و بزرگسالی مورد استفاده و انجام می شود. به دو صورت سیار و ثابت انجام می شود. در حالت متحرک سیم های ارتودنسی را می توان از دهان خارج کرد و در حالت ثابت فقط پزشک می تواند پس از اتمام دوره درمان سیم ها را از روی دندان خارج کند.

پس از تشخیص شدت ناهنجاری دندان ها و فک، دندانپزشک به فک و دندان نیرو وارد می کند و به کمک روش های متحرک ارتودنسی یا ارتودنسی ثابت، براکت ها و سیم های فلزی، با قرار دادن مداوم، دندان ها و فک را اصلاح می کند. . زمان باقی مانده برای براکت ها و سیم ها بر اساس میزان اختلال، قضاوت پزشک و رشد فک و دندان ها تعیین می شود.

کلاه لبه دار

هدگیر یکی از ابزارهایی است که در درمان ارتودنسی استفاده می شود و وسیله ای است که روی سر قرار می گیرد. این دستگاه به سیم های ارتودنسی متصل به دندان های شما متصل می شود. استفاده از هدبند همراه با درمان های دندانپزشکی باعث بهبود وضعیت فک و دندان های فرد و افزایش فشار و نیروی وارد بر فک و دندان ها می شود.

جراحی فک و صورت

جراحی فک یکی از روش های درمانی اپن بایت است و زمانی انجام می شود که استخوان های فک کامل شده باشد. به دلیل رشد استخوان فک، جراح از نیروی بیشتری برای قرار دادن درست فک و دندان ها استفاده می کند تا ارتودنسی و وسایل را به درستی قرار دهد. زیبایی دندان، فک کمک می کند. در این روش جراح فک بالا را در موقعیت اصلی و صحیح خود قرار می دهد و از پیچ ها و صفحات مخصوص فک را در موقعیت اولیه خود ثابت می کند.

چرا باید این بیماری را درمان کرد؟

شاید دلیل اصلی مراجعه افراد برای درمان این مشکل نگرانی از آسیب های صورت باشد. زیرا این مشکل زیبایی صورت و فرم صورت را تحت تاثیر قرار می دهد.

عوارض OpenBite چیست؟

اختلالات و آسیب شناسی های این فک مشکلات مختلفی را ایجاد می کند و بر گفتار و بلع فرد تأثیر منفی می گذارد. شایع ترین و مهم ترین عوارض این اختلال عبارتند از:

1- قصور دندانپزشکی

یکی از عوارض ناشی از اختلالات فک و دهان، نامرتبی و به هم ریختگی دندان ها است که باعث آشفتگی در شکل لبخند و داشتن لبخندی زیبا و جذاب می شود.

2- اختلالات گفتاری

از دیگر عوارض اپن بایت می توان به اختلالات گفتاری اشاره کرد. افراد مبتلا به این عارضه دارای اختلال آوایی هستند و نمی توانند حروف خاصی را به خوبی تلفظ کنند. همچنین گفتار آنها در راس زبان است.

3- مشکل در بلع غذا

یکی دیگر از عوارض ناشی از باز بودن دهان، مشکل در جویدن و بلعیدن است. هنگام غذا خوردن یا نوشیدن آب بزاق یا غذا از دهان خارج می شود زیرا بین دندان ها فاصله وجود دارد. همچنین ممکن است فرد در جویدن و بلعیدن غذا دچار مشکل شود.

4- دندان های حساس

از بین رفتن مینای دندان، سایش دندان و افزایش حساسیت دندان از دیگر عوارض ناشی از اپن بایت است که می تواند باعث ناراحتی های مختلفی در دهان شود.

5- برهم زدن ظاهر و کاهش اعتماد به نفس

زیرا این وضعیت سیستم دندانی را ترک می‌کند و بین دندان‌های فک بالا و پایین شکاف ایجاد می‌کند انسان وقتی دهانش را باز می کند احساس بدی پیدا می کند و اعتماد به نفسش کم می شود همچنین وقتی دهانش را می بندد ممکن است به دلیل حالات صورت دچار کاهش اعتماد به نفس شود

6- قلم مالیات

یکی دیگر از مشکلات ناشی از این بیماری و غیر معمول سردرد مکرر و شدید و حساسیت و درد دندان است.

هزینه درمان اپن بایت چقدر است؟

یکی از چالش های درمان افراد مبتلا به عوارض مختلف بدن از جمله مشکلات فک، دهان و دندان، همواره هزینه های درمان بوده و گاه به تاخیر در درمان و آسیب های جبران ناپذیر و جدی تری منجر می شود. هزینه درمان اپن بایت بسته به عواملی مانند وجود سایر عوارض محاسبه می شود. مهمترین عامل روش درمان است که نقش اساسی در تعیین هزینه درمان دارد. اگر روش درمان شامل استفاده از تجهیزات و ابزارهای دندانپزشکی مانند سر، دهان بند و غیره باشد، فرد باید علاوه بر دستمزد دندانپزشک، هزینه این وسایل را نیز بپردازد.

در صورت انجام ارتودنسی با توجه به نوع ارتودنسی (ثابت و متحرک)، نوع سیم ارتودنسی، تعداد مراجعه به کلینیک ارتودنسی و .... قیمت درمان محاسباتی است. در نهایت در صورت انجام جراحی فک، هزینه بر اساس تجهیزات و مواد مصرفی، دستمزد جراح فک، داروهای تجویز شده و ... محاسبه می شود. البته واضح است که بیمه های مختلف با توجه به قیمت شرکت های خود و قرارداد با کلینیک مربوطه بخشی از هزینه های درمان را تقبل خواهند کرد.

اخرین حرف

در این مقاله با Openbyte آشنا می شوید. شما همچنین علائم و گزینه های درمانی را می دانید. اگر سوال یا نظری دارید در کامنت بنویسید تا سریعا به آنها پاسخ دهیم.


متن کامل مقاله را بخوانید: https://realtimedentist.com/1399/03/پروتز-دندان-بهترین-متخصص-پروتز-دندان-د/ 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد