مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

میدان نقش جهان اصفهان ساده که مشتریان را جذب می کند


این موضوع در زمستان ها به صورت برعکس عمل کرده و هنگامی که بیرون از ساباط ها هوا سرد است، درون شان هوایی نسبتا گرم تر دارد. این موضوع واقعیت دارد. این هتل از سال ۱۳۵۰ زیر نظر گروه هتلهای شرایتون آغاز به فعالیت نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به هتل بین المللی کوثر تغییر نام داد. آکواریوم اصفهان یکی از مکان هایی است که کمتر در بین مردم شناخته شده است. این کلیسا با نام دیرآمنا پرکیچ نیز درجهان شناخته میشود و یکی از ۱۳ کلیسای باقیمانده در محله جلفا از قرن ۱۷ میلادی به شمار میرود. شما با رسیدن به محله جلفا میتوانید ماشین خود را در جایی مناسب پارک کرده و مابقی مسیر را پیادهروی کنید. شما می توانید همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 09:00 صبح الی 18:00 عصر در فصل بهار و تابستان و از ساعت 09:00 صبح الی 16:00 عصر در فصل پائیز و زمستان از این موزه دیدن کنید. این امکان برای همه فراهم شده و مشکلی از بابت خطرناک بودن وجود ندارد. یکی از نکات مثبت این مجموعه پارکینگ اختصاصی است پس مشکلی از بابت پارک ماشین به وجود نمی آید. در پایان مسیر بازدید از آکواریوم اصفهان، به فروشگاهی بر می خورید که محصولاتی نظیر عروسک های گوناگون و متنوع رنگی، پولیشی ،ماهیان مختلف تاکسیدرمی، پازل های سه بعدی، پازل های ساده و … هنگامی که در این تونل قدم می زنید می توانید آبزیان مختلف را نه تنها در کنار بلکه در بالای سر خود هم مشاهده کنید.

میرکاتو مول .. جمیرا .. دبی MERCATO MALL JUMEIRAH DUBAI این آکواریوم که در یکی از مهمترین شهرهای گردشگری و دارای برجستهترین مراکز تجاری شمال کشور قرار گرفته است، فانتستیک (Funtastic) نام دارد. بروجرد از دورة صفوی بتدریج ، به یکی از مراکز صنعتی (کارگاهی ) و افزارمندی ایران تبدیل شد و ساختار صنعتی خود را تا اواسط دورة قاجاریه نگه داشت . شما میتوانید نقشه کامل شهر یزد به همراه تمام جزئیات از جمله اطلاعات محلهها، میدانها، خیابانهای اصلی، ایستگاههای اتوبوس و تاکسی این شهر و لیست تمام رستورانها، بیمارستانها، داروخانهها، پاساژها و مراکز خرید، مراکز معاینه فنی خودرو و دفاتر پست را مشاهده و از طریق بلد با آنها ارتباط برقرار کرده و به آنجا مسیریابی کنید. همین طور شما می توانید برای رفتن به این آکواریوم از تاکسی هم استفاده کنید. بافت اصلی این مجموعه تاریخی از خشت است و در میان بافت خشت ها هم از نی استفاده شده است تا بنای مورد نظر استحکام بیشتری داشته باشد. البته لازم به ذکر است که برای بازدید دانش آموزان از آکواریوم اصفهان مبالغ متفاوتی در نظر گرفته اند که با تماس از طریق شماره تلفن درج شده می توانید با این مجموعه تماس گرفته و از قیمت دقیق بازدید های گروهی مطلع شوید. این خانه با مساحت ۷۲۰ متر در چهار طبقه ساخته شده که البته با حساب کردن پشت بام میتوان آن را پنج طبقه حساب کرد. از جاذبههای شاخص آن نیز میتوان زندان اسکندر و خانه لاریها را نام برد.

محله جلفا استان اصفهان یکی از این زیباییها و جذابیتها است که حتما باید به آن جا رفته و از نزدیک شاهد تمام این توصیفات باشید. محله جلفا جزو محله هایی می باشد که بسیار زیبا و دیدنی است ، هنگامی که در این محله پا میزارید گویا در سرزمینی دیگر هستید ، وجود کلیسای های زیبا برای ادیانی چون : مسیحی مانند پروتستان، ارتدوکس ، کاتولیک ها باعث شده تا حس کنید در یکی از شهرهای اروپایی هستید ، در این محله همه نوع گرایشی وجود دارد ، پدید امدن این منطقه مربوط به 400 سال پیش می باشد که از زمان دوران عباس شاه صفوی است همچنین ارامنه اصفهان از کنار رود ارس تا زاینده رود کوچ کرده اند و در این محله ساکن شده اند. ساعت بازدید آن نیز همه روزه از ساعت 8:30 تا 19 است. بعد از گذر از در وارد یک راهروی زیبا با فضایی متفاوت از مساجد دیگر می شوید با کاشی های رنگارنگ که رنگهای غالب آن آبی و سبز است. اگر با ماشین خودتان هستید برای پارک کردن می توانید ازپارکینگ پشت مسجد امام و یا پارکینگهایی که در انتهای خیابان استانداری و سپه واقع است استفاده کنید و بعد قدم زنان از قسمت سنگفرش شده خیابان سپه وارد میدان نقش جهان شوید. در آن زمان این باغها در اختیار امرا مختلف اصفهان بود اما مردم معمولی شهر نیز حق استفاده از آنها را داشتهاند. پارک ناجوان با مساحتی حدود 1200 هکتار دارای جاذبه های مختلف است. تجربه تغذیه ماهی با بطری شیر بسیار لذت بخش است. در این آکواریوم حدود 6500 گونه مختلف وجود دارند که از این میان تقریبا 350 گونه از آن ها ماهی هایی از نقاط مختلف دنیا هستند.

این جاذبه گردشگری در دل 33 آکواریوم مختلف خود 1.5 میلیون لیتر آب را جای میدهد. قدیمیترین آثار این محوطه نیز همین خیلهها و دخمههای ضلع غربی میباشد که به دوران صفویه برمی گردد. بر اساس این افزایش جمعیت، مقر حکومتی نیز باید بزرگتر و با شکوهتر میشد. به رغم فراموشی این ورزش در ایران هنوز میتوان دو دروازه سنگی چوگان آن عصر را در شمال و جنوب میدان نظاره کرد. ساباط های یزد را میتوان مهربانی معماری کویر دانست که در جاهای دیدنی یزد نمونههای بسیاری دارد. این جشن در سفرنامه های جهانگردان اروپایی مختلفی جشنی معرفی شده است که در 13 تیر هر سال با حضور شاهان، بزرگان، شعرا، ادیبان، سیاستمداران و عموم مردم در کنار بنای سی و سه پل برگزار می شده است. حتی ایوان این کاخ، هنگام برگزاری مسابقات اسب سواری و چوگان، جایگاه شاه عباس بودهاست. چندوقتی است در این ورودی ماشینهای کوچک برقی گذاشته اند که بیشتر برای سالمندان یا افرادی کاربرد دارد که مشکل راه رفتن و پیاده روی در میدان را دارند وگرنه اگر قرار بر سواری باشد درشکه سواری یکی از لذتهای نابی است که نباید از دست داد. بعد از دیدن عالی قاپو و قبل از بازدید از مسجد امام درشکه سواری و چرخ زدن در میدان می تواند استراحتی فرح بخش باشد که با خوردن بستنی سنتی یا فالوده گلویمان را تر و انرژیمان برای دیدن بناهای منحصر به فرد دیگررا تجدید کند. فرض کنید در حال راه رفتن هستید و ماهی روی سرتان پرواز می کند. میدان نقش جهان شاهکار معماری و هنر بر آمده از دل تاریخ ،بازمانده روزگار عظمت و شکوه این شهر زیبا در مرکز بخش تاریخی اصفهان قرار دارد که از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان سپه اصفهان و از ورودیهای متعدد مثل کوچه پشت مطبخ به خیابان استانداری راه دارد.

سرسبزی درختان بلند برگ ریز چنار که سر خم کرده به خیابان اند , دلفریب گشته است انگار پاییز در پوستشان رخنه کرده . ستونهای این ایوان هشتضلعی از جنس چوب چنار و کاج است. این نوع آکواریوم ها در میان نوع فلت قرار گرفته اند. این نوع آکواریوم ها محیطی شبیه به اقیانوس دارند که در هر کدام از آن ها آبزیانی که متعلق به آب های شور یا شیرین هستند، زندگی می کنند. نقاشیهای هنرمندانه و بی نظیری که در این تالار وجود دارد آن را به زیباترین قسمت عمارت کاخ چهلستون تبدیل کرده است. اکنون که قصد بازدید از تونل آکواریوم پارک ناژوان را دارید، بهتر است از دیگر مکان های جالب این پارک دیدن کنید. تونل آکواریوم اصفهان در شش متری زیرزمین احداث شده است. به جرات می توان گفت که قدم زدن در تونل آکواریوم بهترین قسمت بازدید از آکواریوم پارک ناژوان است. شاید این قسمت زیباترین قسمت آکواریوم باشد. در قسمت های مختلف این تونل، آبزیان متفاوتی با توجه به شرایط محیط زندگی و نوع غذا نگهداری می شوند. این باغ خانه 130 گونه مختلف پرنده است. اما باید بگوییم که جاهای دیدنی اصفهان به این مکان ها ختم نمی شود. از خیابان استانداری، کوچههای بسیاری به نقش جهان ختم میشوند. در دورهی صفویه سرتاسر خیابان تا کنار رودخانه پوشیده از باغهای باشکوه بوده است که میان امرا برای ساخت عمارت تقسیم شده بودند. این شهر همچنان شکوه گذشته خود را حفظ کرده است، چهل ستون یک عمارت زیبا در انتها یک باغ و استخر طولانی است که میتواند فضایی ایدهآل برای بازدیدکنندگان ترسیم نماید. این باغ در دوران قاجاریه متصل به دروازه”چهار منار” بود اما همچنان خارج شهر قرار میگرفت. برخی از آنها در قفس نگهداری می شوند و بقیه در این باغ زیبا آزاد هستند. علاوه بر آکواریوم اصفهان، باغ بانوان، تلهسیژ، پارک بادی، پارک آبی، پیادهرو سلامت، رستوران و کافیشاپ، باغ پرندگان، استخر، پیست دوچرخهسواری و تعداد زیادی از این قبیل امکانات در ناژوان ساخته شده است.

ایوان اصلی کاخ چهلستون 20 ستون دارد که انعکاس تصویر این ستونها در حوض روبروی عمارت علت نامگذاری کاخ چهلستون است. دو دلیل عمده را می توان علت وجه اشتراک این خانه ها ذکر کرد. این تونل 35 متر طول و حدود یک و نیم میلیون لیتر گنجایش دارد. آبزیانی که در این آکواریوم زندگی می کنند در سه قسمت متفاوت نگهداری می شوند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت. این تونل وسعتی به اندازه سی و پنج متر دارد و در آن ماهی هایی از مناطق مختلف جهان زندگی می کنند. مگنت ها یا اشیای مختلف آهنربایی از ماهیان و موجودات دریایی مناسب برای سطوح فلزی، تیشرت هایی با تصاویر مختلف از موجودات ساکن در اقیانوس ها، لیوان های سه بعدی و … ابتدا که وارد کاخ می شوید، قسمت ورودی را می بینید که شامل یک ایوان با 18 ستون بالای آن است. بازاری نیز در آن دایر است تا اینجا بیش از پیش به حال و روز گذشته هایش بازگردد. دخمه یا دژخانه و یا داغگاه مکانهایی بوده که تا پیش از ظهور زرتشت بسیار رواج داشته و مکانی بوده برای از بین بردن اجساد مردگان که با آمدن آیین زرتشت این امر مطرود گشته. تا نیم قرن پیش نیز آبدهی قنات زارچ بیش از 150 لیتر در ثانیه بود اما به دلیل حفر بی رویهی چاههای عمیق و نیمه عمیق در حریم آب قنات، آبدهی آن به شدت کاهش یافته است. در این راستا خانه "بیرجندی" یکی از نمونه های تاریخی بروجرد محسوب شده که عمده عملیات مرمتی آن انجام شده و به اتمام رسیده است. یکی از لذتهای من در زندگی نوشتن است و این کار را 7 سال است که به طور مداوم انجام میدهم. اما جالب است بدانید که تعداد دقیق ستونهای این عمارت همان 20 ستونیست که میبینید.

ارتفاع عمارت عالی قاپو، ۴۸ متر است و در مجموع، شش طبقه با پلههای مارپیچی دارد. ارتفاع گنبد این مسجد ۵۲ متر، ارتفاع منارههای اصلی ۴۸ متر و ارتفاع منارههای ورودی ۴۲ متر است. ایستگاه اول این تله کابین در ابتدای خیابان الفت نزدیک درب ورودی و ایستگاه دوم در کنار وگلگارتن است. طول این تله کابین 1920 متر است و در طول مسیر از مناظر زیبایی از پارک و زاینده رود لذت خواهید برد. حتما سوار تله کابین اصفهان شوید. هنگام سفر به این شهر حتما از این فرصت استفاده کنید و با قدم زدن در فضای دلنشین و تاریخی و باصفای چهارباغ عباسی سفرتان را خاطره انگیز تر کنید. قیمت بلیط آکواریوم اصفهان با توجه به اینکه از امکاناتی مانند عکاسی یا غذا دادن به ماهی ها استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر، لشکریان بغداد، که مدتی کوشک همدان را در تصرف داشتند، با میاجق وارد جنگ شده بودند. به اشغال قشون عثمانی درآمد (رُهربُرن ، ص 10( این قشون کشی در آغاز حکومت شاه عباس اول (996ـ 1038) بود، که لشکریان ترک توانسته بودند ارمنستان شرقی ، آذربایجان و برخی نواحی غربی ایران ـ از جمله بروجرد ـ را اشغال کنند. در دورة حکومت خوارزمشاه ، لشکریان وی آبادیهای عراق را ویران ، و اموال مردم را غارت کردند. پنج کاروانسرا و دو مسجد بزرگ شاه و جامع و بیت و دو حمام و چهار امامزاده داشت و عمارت باغشاه (با چندین طبقه ) که حسام السلطنه احداث کرده بود در دورة وی ویران شده بود.

مجموعه خان یزد با تلاش محمد تقی خان بافقی و فرزندانش شکل گرفته و شامل میدان خان، حمام و بازار خان میشود. شکل گیری, ثبت, تداعی و انتقال است. میدان نقش جهان اصفهان میدان بی همتایی است. تالار عباسی هتل عباسی اصفهان با گنجایش 550 نفر تاکنون میزبان مهم ترین رویدادهای کشوری و جهانی بوده و مهمانان مهم و مطرح زیادی را برای ساعاتی در دل خود جای داده است؛ مهمانانی از سراسر جهان که همه آن را به زیبایی بی بدیل یاد کرده اند. تنوع آبزیان در این آکواریوم بی نظیر است و حتی آبزیان کمیاب زیادی را می توان در این آکواریوم مشاهده کرد. برای بازدید از این مجموعه زیبا میتوانید از شنبه تا جمعه و از ساعت ۹ صبح الی ۸ بعد از طهر بلیط را تهیه کرده و به تونل آکواریوم اصفهان بروید. سرهنگ محمدرضا محمدی در گفتوگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و برگزاری مراسم رژه ۳۱ شهریور، پلیس در راستای رفاه حال شهروندان ازساعت یک بامداد فردا پنج شنبه محدودیت ترافیکی در برخی مناطق شهر اعمال میکند. منظر چندعملکردی در باغ های مورد مطالعه از الگوی منظر چندعملکردی وزن دار پیروی می کنند؛ لذا در منظر چندعملکردی وزن دار، زمین، قادر به ارائه و تأمین بیش از یک عملکرد و در عین حال برآورده کردن چندین نیاز مختلف اما متجانس می باشد. کاروانسراهای حیاط دار از زیباترین کاروانسراهای ایران محسوب میشوند که با فرمهای مختلف شامل چند ضلعی، مدور، دو ایوانی، چهار ایوانی و غیره ساخته شدهاند.

این بازار قدیمیترین بخش بازار یزد بوده که دارای بنایی تاریخی با کاشیکاریها و تزئینات مختلف است. اگر می خواهید از این بنای تاریخی بازدید نمایید این بنا در محوطه دانشکده معماری دانشگاه هنر اصفهان قرار دارد و باید از کاخ عالی قاپو عبور کنید تا به آن برسید. یک روز کامل را برای دیدن پارک ناژوان و تمامی زیرمجموعههای آن خالی کنید. اهالی محل خود اعتقاد دارند دلیل نامگذاری بخشی از این محله به بندار، وجود باغات زیادی در این محله بودهاست که متعلق به یک زرتشتی به نام گور نَمیر معروف به بندار بودهاست و به دلیل ثروت و پایگاه اجتماعی بالای وی نام بندار بر منطقه و اراضی باغات وی تعلق گرفتهاست که در طول زمان بندار به بندون تغییر یافتهاست. اما این همه ویژگی های منحصر به فرد هتل عباسی اصفهان نیست. بازدید از این آکواریوم همه روزه (به جز تعطیلات رسمی) از ساعت 9 صبح تا 18 بعد از ظهر امکان پذیر است. طول این تونل ۳۳ متر است و حدودا ۲۰۰۰ مترمکعب آب را در خود جای داده است. از صبح زود و ساعات اولیه به آکواریوم اصفهان بروید و سعی کنید تا جای ممکن ناشناختههای دنیای زیر آب را کشف کنید. همینطور دکورهای طبیعی و مصنوعی درون آکواریوم کاملا مطابق با محل زندگی ماهیان و برای جذابتر کردن محیط تونل ساخته شدهاند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد