مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

قانون ارث در قبرس شمالی


قبل از پرداختن به قانون ارث در قبرس شمالی، بهتر است این اصطلاح را به صورت کلی و کلی تعریف کنید. قانون ارث مجموعه ای از قوانین است که راه های تقسیم اموال شخص متوفی را تعیین می کند. این قوانین تعیین می کند که چه کسی ملک را به ارث می برد، چه مقدار از دارایی به هر ورثه می رسد و چگونه اموال بین وراث تقسیم می شود.

قانون ارث در قبرس یورومای  متفاوت است. در برخی از کشورها مانند ایران، قانون ارث بر اساس قوانین مذهبی است، در حالی که در کشورهای دیگر مانند قبرس، بدون توجه به جنسیت وراث، بر اساس قوانین عمومی و بشردوستانه است.

دو نوع اصلی قانون ارث در قبرس وجود دارد

قانون ارث نسبی: این قانون بر اساس میزان رابطه متوفی و ​​وارث است. بر اساس این سیستم، بیشترین سهم از دارایی وی به خانواده نزدیک متوفی می رسد.

قانون جانشینی اختیاری: این قانون به شخص متوفی اجازه می دهد تا با نوشتن وصیت نامه تصمیم بگیرد که دارایی های خود را چگونه تقسیم کند.

تفاوت های اصلی قوانین ارث در ایران و قبرس شمالی

همانطور که می دانید جزیره قبرس قرن ها مستعمره و بخشی از انگلستان بوده است. بنابراین قانون مدنی جزیره مطابق با قوانین انگلیس نوشته و اجرا می شود. قانون ارث در این کشور بسیار شبیه به قانون ارث در بریتانیای کبیر است، با این تفاوت که طبق قوانین انگلیس، شخص می تواند تنها یک سوم دارایی خود را وصیت کند و دو سوم باقی مانده به اموال می رسد. طبق قوانین انگلیس ارث ببرند. در قبرس شمالی افراد می توانند بر کل دارایی خود وصیت کنند و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

تفاوت های مهم قوانین ارث ایران و قبرس شمالی

در خصوص سهم الارث بر اساس جنسیت وارث، در قوانین ایران که برگرفته از فقه اسلامی و قوانین دینی است، شاهد تبعیض ظالمانه هستیم. در شریعت اسلام، تقسیم اموال متوفی بین وراث بسته به جنسیت فرزندان متفاوت است. از نظر قرآن فرزندان ذکور دو برابر فرزندان دختر ارث می برند. این تفاوت در سهم ارث به دلیل اعتقادات اسلامی حاکم بر ایلخانی بود.

در قبرس شمالی، هم پسر و هم دختر دارایی والدین خود را به ارث می برند. علاوه بر این، متوفی وصیتی دارد که ارث فرزندان او را تعیین می کند. در کشورهای غیر اسلامی سهم مساوی در ارث پسر و دختر بر اساس حقوق برابر زنان است. در این کشور زن و مرد از حقوق مساوی از جمله حق مالکیت برخوردارند. بنابراین دختر و پسر در ارث از حقوق مساوی برخوردارند.

نحوه تقسیم اموال اتباع خارجی پس از مرگ در قبرس چگونه است؟

همانطور که می بینید، 100٪ اسناد ملکی در قبرس شمالی. و فرقی نمی کند که خارجی باشید یا قبرسی. شما مالک 100 درصد دارایی های خود هستید. و در صورت فوت، اموال شما طبق قانون قبرس به ورثه شما منتقل می شود. البته در صورت داشتن وصیت نامه معتبر، دولت قبرس شمالی دارایی های شما را مطابق میل شما تقسیم خواهد کرد.

اسناد ملکی نیز مانند ملک است، همچنین به این معنی است که دارایی های خارجی ها پس از فوت در اختیار دولت قرار نمی گیرد و به طور مساوی به ورثه می رسد.

نرخ مالیات بر ارث در قبرس شمالی چقدر است؟

در قبرس شمالی euromy، مالیات بر ارث وجود ندارد. این بدان معناست که وراث هیچ گونه مالیاتی از دارایی متوفی نمی پردازند. البته این بدان معنا نیست که توزیع ارث رایگان است. بدون شک هزینه های اندکی صرف امور اجرایی شده است. مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت به منظور ارتقاء مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت مدیریت در زمینه پیشگیری، در زمینه پیشگیری از فساد اداری، به منظور بهبود روابط توسط وزارت امور اداری، در جریان اعتصاب، به منظور بهبود روابط از سوی وزارت امور اداری که به منظور کسب اطلاع در این مورد، در مورد تسویه حساب وی توسط مقامات این اداره بحث و گفتگو شد. اداره ی اداره ی اداره ی اداره ی اداره ی اداره ی امور اداری اداره ی اداره ی اداره ی اداره ی اداره ی اداری اداره ی اداری اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور اداری اداره امور اداری


قانون مالیات بر ارث قبرس شمالی

قانون مالیات بر ارث در سال 1974 در قبرس شمالی لغو شد. در آن زمان این قانون نرخ مالیات بر ارث را 20 درصد تعیین کرد.

به دلیل لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی

دلایل متعددی برای لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی وجود دارد. یکی از دلایل این است که دولت قبرس شمالی می خواهد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در این کشور را تشویق کند. مالیات بر ارث باعث افزایش هزینه های سرمایه گذاران و جلوگیری از سرمایه گذاری می شود.

یکی دیگر از دلایل لغو مالیات بر ارث در قبرس شمالی این است که این کشور می خواهد از اختلاف بین وراث جلوگیری کند. مالیات بر ارث می تواند منجر به اختلاف بین وراث شود، زیرا هر یک از وارثان معتقدند که سهم بیشتری از ارث دریافت خواهند کرد.

قوانین ارث در قبرس شمالی مودبانه تر از ایران است. دلایل این ادعا به شرح زیر است:

سهم ارث مردان و زنان: در قبرس شمالی، زن و مرد به طور مساوی از دارایی والدین خود ارث می برند. این به حقوق برابر برای مردان و زنان در این کشور کمک می کند.

بدون مالیات بر ارث: در قبرس شمالی، مالیات بر ارث وجود ندارد. این امر باعث کاهش هزینه سرمایه گذاری در املاک در این کشور می شود.

امکان اراده: در قبرس شمالی، یک فرد مرده می تواند با نوشتن وصیت نامه تصمیم بگیرد که چگونه ثروت خود را تقسیم کند. این به سرمایه گذاران خارجی اجازه می دهد تا دارایی های خود را به هر کسی که می خواهند، از جمله اعضای خانواده خود، بدهند.

این قوانین به نفع سرمایه گذاران خارجی املاک و مستغلات در قبرس شمالی است و سرمایه گذاران می توانند با اطمینان از اینکه دارایی هایشان به طور عادلانه و بر اساس نیازشان توزیع می شود، در این کشور سرمایه گذاری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد