مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

8 عادت بدی که باعث سنگ کلیه می شود


سنگ کلیه منبع مواد معدنی سخت (کلسیم، اگزالات و فسفات) در کلیه است. برای درمان سنگ کلیه به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.


سنگ کلیه دلایل زیادی دارد و می تواند هر قسمتی از سیستم ادراری از کلیه ها گرفته تا مثانه را تحت تاثیر قرار دهد. بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت بهداشت و خدمات اجتماعی، ممکن است بسته به شرایط بیمار، مصرف داروهای مسکن ضروری باشد. به نظر می رسد نوشیدن آب زیاد برای از بین بردن سنگ کلیه ضروری است. درد شدید در پهلو، دردی که به قسمت تحتانی شکم و کمر، درد در هنگام ادرار کردن، تهوع و استفراغ، نیاز مداوم به ادرار کردن، تب و لرز (در صورت بیماری)، علامت مثبت است. اگر می خواهید از تشکیل این سنگ ها جلوگیری کنید، باید دلایل ایجاد این سنگ ها را بشناسید. 8 عاملی که خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می‌دهند:

نوشیدن نوشابه

اگر فکر می کنید که نوشیدن نوشابه به هضم کارآمد غذا کمک می کند، در اشتباهید. طبق تحقیقات، فروکتوز موجود در این نوشیدنی ها خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. مصرف یک قوطی نوشابه در روز خطر ابتلا به سنگ کلیه را تا 23 درصد افزایش می دهد.

گوشت زیاد بخور

این فرآیند باعث افزایش میزان اسیدهای چرب در بدن می شود و خطر تشکیل سنگ را افزایش می دهد. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند یا ماهی زیادی می خورند 30 تا 50 درصد کمتر در معرض خطر هستند.

مصرف بیش از حد مکمل های ویتامین C

طبق مطالعات اخیر، مکمل های ویتامین C باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. افرادی که بیش از 7 مکمل ویتامین C در هفته مصرف می کنند، بیشتر مستعد ابتلا به این عارضه هستند. زیرا ویتامین C به شکل اگزالات آزاد می شود و می تواند به سنگ کلیه تبدیل شود. البته هیچ ارتباطی بین غذاهای طبیعی سرشار از این ویتامین ها و سنگ کلیه  وجود ندارد.

نمی توان مرکبات کافی دریافت کرد

مرکبات حاوی سیترات هستند. ترکیباتی که خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهند. افزودن لیمو به آب آشامیدنی یک راه آسان برای جلوگیری از سنگ کلیه است.

مقدار کافی کلسیم مصرف کنید

اکثر مردم معتقدند که کاهش مصرف کلسیم خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. این فرض اشتباه است زیرا، طبق تحقیقات، افرادی که رژیم غذایی کم کلسیم می خورند بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.

سبزیجات سبز تیره بیشتری مصرف کنید

این سبزی سرشار از اگزالات است و همانطور که گفته شد این ماده احتمال سنگ کلیه را افزایش می دهد. اگر سابقه سنگ کلیه دارید از مصرف این سبزی خودداری کنید.

کم آبی بدن

ننوشیدن آب کافی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید که حداقل 2 لیتر مایعات در طول روز بنوشید.

مصرف زیاد نمک

مصرف بیش از حد نمک میزان کلسیم دفع شده از کلیه ها را افزایش می دهد و خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. بیشتر نمکی که می خوریم در غذاهای فرآوری شده پنهان است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد