مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

آشنایی با پمپ برتولینی


پمپ برتولینی نوعی پمپ است که برای تزریق سم برتولینیوم A (با نام تجاری بوتاکس) به پوست و بافت زیرین آن استفاده می شود. این پمپ ها عمدتاً در روش های درمانی که نیاز به تزریق دقیق مواد دارویی در نقاط مختلف بدن دارند استفاده می شوند. مثلا:

پمپ را باید مهمترین ابزار موجود در آب دانست که کاربرد اصلی آن ایجاد فشار قوی در آب و جابجایی سریع و آسان آنهاست. در این مقاله علاوه بر بررسی تاریخچه پمپ های برتولینی و کاربردهای مختلف آنها به معرفی محصولاتی که نمایندگی پمپ برتولینی ایتالیا در ایران ارائه می دهد نیز می پردازیم.

پمپ چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ یکی از رایج ترین و پرکاربردترین ابزارهایی است که برای انتقال و جابجایی سیالات با سرعت و فشار بالاتر با عملکرد مکانیکی استفاده می شود. اگر متوجه شده اید که انتقال مایعات به تنهایی و از طریق لوله ها کار آسانی نیست. بنابراین پمپ های مختلف با استفاده از روش ها و عملکردهای مختلف خود، سیالات را برای حمل و نقل جابجا می کنند.

پمپ برتولینی چیست؟

برتولینی (برتولینی) نام یک شرکت بزرگ ایتالیایی است که محصولات اصلی آن پمپ ها هستند و اکثر آنها به دلیل کیفیت مثال زدنی و عمر طولانی شهرت دارند. در واقع پمپ های برتولینی پمپ های تقریباً مشابهی هستند که توسط این شرکت تولید می شوند.

در سال 1918 شخصی به نام اوگو برتولینی Hidromechanikai Vállát را تأسیس کرد. این شرکت در ابتدا پمپ های پیستونی تولید می کرد که در زمینه سم پاشی و کشاورزی بسیار موثر بود. فعالیت شرکت همزمان با دوران توسعه صنایع کشاورزی بود که بهترین زمان برای افزایش و گسترش تولید بود.

در این دوره بود که شرکت شروع به تولید پمپ های دیافراگمی و رگلاژ پیستونی کرد. این شرکت به مرور زمان طیف وسیعی از محصولات خود را تولید و عرضه کرد و نام خود را به برتولینی تغییر داد و با معرفی پمپ برتولینی به نامی محبوب و شناخته شده در صنعت پمپ تبدیل شد.
https://zibatan.com/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%db%8c/


با پمپ های کارواش برتولینی بیاموزید

پمپ کارواش یکی از تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف می باشد. کاربرد اصلی آن نظافت و بهداشت است که برای فشار و چگالی بالای آب مهم است. به این ترتیب می توانید سرعت شستشو را افزایش داده و در مصرف آب به میزان قابل توجهی صرفه جویی کنید. پمپ های برتولینی آب معمولی کم فشار را به سرعت و با قیمت مناسب به آب پرفشار تبدیل می کنند.

موتور پمپ های برتولینی به طور کلی در دو دسته اصلی یعنی انتقال مستقیم و پایه شاسی تولید می شوند. از نظر مواد فیزیکی معمولاً از برنج یا فولاد ساخته می شوند. همچنین پمپ های برتولینی به چهار دسته به نام های سری TM، سری WM، سری WJCU و سری CA تقسیم می شوند. لازم به ذکر است این نوع پمپ ها به صورت سه مرحله ای و سری عرضه می شوند.

آموزش استفاده از پمپ های کارواش برتولینی

پمپ های برتولینی دارای مزایا و کاربردهای فراوانی هستند که برای هر موقعیت و موقعیتی که نیاز به آب فشار قوی دارد می توان از آنها استفاده کرد. کاربردهای اصلی پمپ خود تمیز شونده برتولینی عبارتند از:

کارواش: برای شستشوی انواع خودروهای سواری یا هر وسیله نقلیه دیگری.

نظافت: کمک به نظافت محیط یا قسمتی دیگر مانند دیوار، آسفالت، کف، شیشه و موارد دیگر.

تمیز کردن: به حذف رنگ مانند اپوکسی از کف یا جاده کمک می کند.

ساینده: به تمیز کردن و زدودن زنگ، رسوب یا زنگ زدگی از سطوح مختلف کمک می کند.

پاک کردن: تمیز کردن و تمیز کردن کف در محیط هایی مانند پارکینگ ها، کارگاه ها و کارخانه ها.

با مهم ترین قطعات یدکی پمپ برتولینی آشنا شوید

یکی از مهمترین قطعات موتور کارواش به خصوص در مدل برتولینی متعلقات آن است. شناخت ابزارهای اصلی این ابزار موضوع مهم و مفیدی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سیستم گرمایش آب

در بیشتر موارد، یک پمپ آب خالی کافی است. اما برای تمیز کردن و حذف روغن و گریس به آب داغ نیاز است. آب داغ توانایی حذف چربی و روغن را دارد و با حداقل تلاش می تواند سطح بالایی از تمیزی را فراهم کند.

با سیستم گرمایش آب، آب یا مایع دیگر به طور مستقل و خارج از محوطه پمپ گرم می شود تا گرمای تولید شده به پمپ و اجزای آن آسیب نرساند و عمر مفید آن را کاهش ندهد. سیستم های گرمایش پمپ دارای دو نسخه برقی و دیزلی هستند که مدل دیزلی مایعات را در سطح بالاتری گرم می کند.

لنس و نازل

لنس و نازل مربوط به کنترل لوله و لوله است. تیغه ها در دو سبک مستقیم و کات آف ارائه می شوند و اگر در کارواش از موتور الکتریکی کلاچ دار استفاده می کنید تیغه های برش انتخاب بهتری برای شما هستند.

شیلینگ

برای استفاده بهتر و راحت تر از پمپ برتولینی باید از شیلنگ های مخصوص با مقاومت و فشار بالا استفاده شود. لوله اتصال در طرح های معمولی و دو سیمه ارائه می شود که در برابر فشار آب بسیار مقاوم هستند.

آخرین کلمه

مجموعه آب نیرو نماینده پمپ های برتولینی ایتالیا در ایران برای انواع پمپ کارواش موجود برای مصارف خانگی، کارگاهی و صنعتی می باشد. در صورت نیاز به این پمپ ها به سایت آب نیرو مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد