مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

محل تحصیل و ویزای تحصیلی ترکیه


برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه و  اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، داشتن شرایطی و ارائه مدارک خاصی ضروری است. برای ثبت نام در یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در ترکیه به حداقل مدرک لیسانس نیاز دارید. همچنین باید توانایی مالی خود را برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در ترکیه اثبات کنید.

هزینه های مربوط به مصاحبه و پرداخت ویزا با توجه به قوانین و سیاست های هر کشور متفاوت است. هزینه تحصیل در ترکیه بر اساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه معمولا برای دانشجویان خارجی کمتر است. هزینه های زندگی شامل اجاره مسکن، غذا، حمل و نقل و سایر هزینه های روزانه است. این هزینه بسته به شهر و نیاز شما متفاوت است.

اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی ترکیه را دارید و قصد دارید در مورد آن تحقیق کنید، مقاله را ادامه دهید و اطلاعات کاملی در مورد آن به دست آورید. کارشناسان موسسه ملک پور آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه مهاجرت به ترکیه می باشند.

شرایط اقامت برای تحصیل ترکی

معمولاً برای ورود و تحصیل در هر کشوری به ویزای دانشجویی نیاز دارید. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی است. ایرانیان برای ورود به ترکیه برای مقاصد گردشگری نیازی به ویزای توریستی ترکیه ندارند و می توانند حداکثر 90 روز در ترکیه اقامت داشته باشند. در حال حاضر امکان تحصیل و کار در ترکیه وجود ندارد. بنابراین برای تحصیل در ترکیه به ویزای تحصیلی ترکیه نیاز دارید. اما ابتدا برای تحصیل در ترکیه باید رشته و دانشگاه یا موسسه آموزشی خود را انتخاب کنید و پذیرش بگیرید سپس می توانید برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنید. پس از تحصیل در مدرسه می توانید برای تحصیل دانشگاهی در ترکیه اقدام کنید تحصیل در ترکیه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر است.

ویزای تحصیلی ترکیه و انواع آن

برای تحصیل در ترکیه به ویزای تحصیلی ترکیه نیاز دارید. بسته به برنامه تحصیلی انتخابی، سفارت این کشور انواع مختلفی از ویزای دانشجویی ترکیه را ارائه می دهد. انواع ویزای تحصیلی ترکیه به شرح زیر است:

ویزای کارآموزی

ویزای کارآموزی اراسموس

ویزای کارآموز آیسک

ویزا برای تحصیل ترکی

ویزای تحصیلی در دوره های آموزشی کوتاه مدت

ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی در جمهوری ترک قبرس شمالی

پس از قبولی در دانشگاه و دریافت نامه پذیرش، می توانید برای اخذ ویزای تحصیل در ترکیه به سفارت آن کشور مراجعه کرده و با ارائه نامه پذیرش و سایر مدارک درخواست خود را ارسال کنید. با توجه به اینکه صدور ویزا ممکن است یک تا دو ماه طول بکشد، بر اساس تاریخ شروع ترم خود برنامه ریزی کنید.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر به دنبال اقامت دانشجویی در ترکیه هستید، باید برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنید. متقاضیان بین المللی برای دریافت این نوع ویزا باید یک سری مراحل را طی کنند. اطمینان حاصل کنید که مراحل ویزای تحصیلی ترکیه را با دقت کامل طی کرده اید و مدارکی که ارائه می دهید کامل و اصلی باشد، زیرا هرگونه اشتباه در مدارک یا وجود هرگونه مدارک جعلی منجر به ریجکت می شود. ویزای تحصیلی ترکیه در زیر مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه آورده شده است.

مشاوره از موسسات معروف ترکیه

اولین قدم برای دریافت مجوز اقامت آکادمیک در ترکیه، اخذ مجوز ورود از دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در این کشور است. یکی از مهمترین مدارک برای ویزای دانشجویی ترکیه نامه پذیرش از موسسه یا دانشگاه است.

از سفارت ترکیه وقت بگیرید

مرحله دوم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه، تعیین وقت سفارت ترکیه به صورت آنلاین می باشد.

تهیه و جمع آوری اسناد

تهیه مدارک صحیح یکی از مهم ترین مراحل تحصیل در ترکیه است. هنگام مراجعه به کنسولگری برای درخواست ویزای ترکیه، مدارک لازم را با دقت جمع آوری کنید و ارائه دهید.

منتظر نتیجه باشید

در برخی موارد می توانید مراحل درخواست ویزای دانشجویی ترکیه را در وب سایت کنسولگری ترکیه دنبال کنید.

درخواست برای اجازه اقامت

پس از موافقت با درخواست ویزای دانشجویی ترکیه، پس از گذشت 1 ماه از ورود به ترکیه، باید برای اقامت در این کشور اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی ترکیه

تمامی دانشجویان خارجی برای تحصیل در ترکیه باید ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کنند. مراحل اخذ ویزای تحصیلی ترکیه ساده و سرراست است. گواهی قبولی تحصیلی دانشگاه مورد نظر را به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت ترکیه در ایران تحویل دهید. معمولا نتیجه درخواست شما بعد از دو ماه منتشر می شود. به طور کلی مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می باشد.

نامه پذیرش از موسسه آموزشی

گذرنامه؛ طبق قوانین ترکیه، مدت اعتبار پاسپورت باید حداقل 2 ماه پس از مدت اقامت یا اعتبار ویزا باشد.

فرم درخواست ویزا

عکس پاسپورت

اثبات توانایی کسب درآمد

هزینه ویزا را پرداخت کنید

با توجه به این نکات، لازم است حداقل دو ماه قبل از زمانی که قصد ورود به ترکیه را دارید، برای ویزای تحصیلی ترکیه اقدام کنید، با در نظر گرفتن اینکه مدت زمان ویزا می تواند طولانی باشد. اگر سفارت درخواست ویزای شما را رد کند، مبلغ پرداختی برای رسیدگی به درخواست شما مسترد نخواهد شد. تمامی متقاضیان در طول اقامت خود در ترکیه باید دارای بیمه درمانی معتبر باشند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی ماهان در ارتباط باشید.

نمره آیلتس برای درخواست ویزای ترکیه

معمولاً برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه نیازی به نمره آیلتس نیست. بنابراین لازم به ذکر است که آیلتس یک آزمون زبان انگلیسی اجباری برای بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان است.

در ترکیه، هر دانشگاه ممکن است در مورد الزامات آیلتس اضافات یا استثناهای خاص خود را داشته باشد. بنابراین بهتر است با دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید تماس بگیرید و شرایط ورودی آیلتس آن دانشگاه را جویا شوید.

به طور کلی، برای ویزای دانشجویی ترکیه، اکثر دانشگاه ها به نمره آیلتس حداقل 6.0 یا معادل آن نیاز دارند. اما برخی از دانشگاه ها ممکن است شرایط خاصی داشته باشند و این نمرات ممکن است متفاوت باشد. برخی از دانشگاه ها ممکن است از آزمون های زبان دیگری مانند تافل یا آزمون های زبان داخلی دانشگاه نیز استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد