مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مخلوط سبزی پلو


همانطور که می دانید برای خورش ها و غذاهای مختلف از ترکیب های مختلف سبزیجات استفاده می شود. حتی یک غذا را می توان در مناطق مختلف با تغییرات جزئی در نسبت سبزیجات تهیه کرد. سبزی پلو با وجود سادگی بسیار خوشمزه و مورد پسند همه است و در شب بیرم معمولا با ماهی سرو می شود. برای تهیه این پلو خوشمزه می توانید از سبزی های بسته بندی شده برای پلو استفاده کنید اما اگر می خواهید سبزی را خودتان خرد کنید باید نسبت سبزی ها را به خاطر بسپارید. با ما همراه باشید تا با ترفندهای اولیه پخت یک سبزی پلو خوشمزه آشنا شوید.

سبزی پلو شامل چه چیزهایی می شود؟

چه سبزی هایی به سبزی پلو اضافه کنیم؟

همانطور که گفتم افراد مختلف می توانند از روش های مختلفی استفاده کنند. اما اگر می خواهید یک سبزی پلو استاندارد یا رستورانی تهیه کنید، باید بدانید که در این ترکیب شوید به مقدار زیاد و شنبلیله مقدار کمی دارد. برای درک بهتر پارامترها، به این مثال توجه کنید:

درصد برگ های سبز دانه های کاکائو

اگر بخواهیم 30 گرم شنبلیله اضافه کنیم باید دو برابر یعنی 60 گرم سیر اضافه کنیم. در این ترکیب از تره و گشنیز به مقدار مساوی استفاده می شود اما کمی بیشتر از سیر به آن اضافه می شود مثلاً از هر کدام 80 گرم. جعفری باید حدود 4 برابر بزرگتر از شنبلیله باشد. یعنی در این مثال شما باید از 120 گرم جعفری استفاده کنید و در آخر تنها سبزی باقیمانده شوید خواهد بود. همانطور که گفتیم شوید در این ترکیب فراوان است و می توانید از شوید تازه یا خشک یا ترکیبی از هر دو تقریبا دو برابر جعفری استفاده کنید. در این مثال 200 گرم شوید مناسب خواهد بود.

نکات اصلی سبزی پلو چیست؟

هرچه سبزیجات شما تازه تر و تازه تر باشند، طعم غذای شما بهتر خواهد بود. در هنگام خرید بهتر است سبزی های جوان را انتخاب کنید که کمی نازکتر باشند. علاوه بر سیر می توانید از برگ سیر تازه نیز در این غذا استفاده کنید. به خصوص در شمال ایران سیر بسیار پرطرفدار است.

اندازه برش

سبزی پلو همانطور که از نامش پیداست باید با برنج مخلوط شود، نباید آنقدر غلیظ باشد که خوردن آن آسان نباشد، اما عاقلانه نیست سبزی پلو را برش بزنید، زیرا ظاهر آن خوب نمی شود. . . سبزی پلو را باید کمی برش دهید تا در پلو سبک شود.

مراحل تهیه سبزی پلو

سبزی پلو با مرغ، گوشت، ماهی و حتی پنیر یا به تنهایی سرو می شود. دلیل خوشمزه بودن این غذا حتی بدون گوشت هم این است که همیشه از برنج مرغوب در تهیه آن استفاده می شود. ترکیب طعم شگفت انگیز برنج ایرانی با سبزی های تازه و سیر می تواند معجزه کند، پس حتما از گیاهان ایرانی استفاده کنید. برخلاف خورش سبزی، لازم نیست سبزی پلو را قبل از اضافه کردن به برنج بپزید.

سبزی پلو معطر

برای طعم دادن به برنج از دارچین استفاده کنید. اگر از طرفداران دارچین هستید، می توانید در همان مرحله در حالی که برنج در حال جوشیدن است، یک چوب دارچین را در آب قرار دهید و برنج را با همان پلو بپاشید.

نرافند سبز بدبو

سبزیجات خرد شده را سریع بپزید. مخصوصاً وقتی برنج پخته شد دوباره داغ است. کافی است در 3 دقیقه آخر قبل از آب برنج سبزی را اضافه کنید تا کمی با برنج بپزد.

یکی از ترفندهای هم زدن پلو کف تابه است. ته دیگ پلو مخلوط راحتتر از برنج معمولی میسوزد. به عنوان مثال، سبزی هایی که در ته تابه باقی مانده اند ممکن است سیاه شوند. بهترین راه استفاده از برنج سفید برای لایه زیرین یا استفاده از مواد دیگر برای کف تابه است. مثلا نان لواش، سیب زمینی، کاهو و غیره.

علم و فناوری عطر سبزی پلو

می دانید، بهترین طعم پولائو سبزیجات از سیر می آید. برای این کار، گیاه سیر در رستوران کاملا شسته می شود، ریشه های آن جدا شده و از وسط نصف می شود. سپس آن را روی لایه زیرین برنج وسط قابلمه قرار دهید و روی برنج بریزید. اگر بنا به دلایلی می‌خواهید بوی سیرتان کمتر باشد، می‌توانید چند حبه سیر را جدا کرده و پوست آن‌ها را جدا کنید، سپس آن‌ها را به قابلمه اضافه کنید تا با جوشیدن برنج، عطر آن آزاد شود. در واقع بهتر است یک تکه سیر بخورید. به یاد داشته باشید که این سیر بعد از پختن طعم تند ندارد. البته بعضی ها هنگام درست کردن کاسه سبزی سیر و دارچین می ریزند. درست است که پولو سبزی به خودی خود بسیار معطر، خوش رنگ و درخشان است، اما برای حفظ آن مقداری برنج و زعفران بریزید و روی بشقاب پولو را تزیین کنید. نوش جون!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد