مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

مجله گزارشگران

سایتی پر از گزارش های به روز

انواع ورق فولادی خراشیده


به طور کلی ورق های فلزی برش خورده با توجه به کیفیت خواصی که دارند به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که در زیر توضیح داده شده است.

ورق استیل خراشیده درجه 304: این نوع ورق فولادی خراشیده در واقع یکی از فولادهای ضد زنگ است که خاصیت مغناطیسی ندارد. ورق های فولادی ضایعات گرید 304 حاوی 8 درصد نیکل و 18 درصد کروم است. یکی از مهمترین ویژگی های ورق فولادی موجدار درجه 304 مقاومت بالای آن در برابر خوردگی است که باعث می شود نسبت به سایر ورق های فولادی دوام بیشتری داشته باشد.

همچنین بد نیست بدانید که کاغذهای طراحی عموماً به دو صورت رول و ورق در بازار موجود است و در واقع ورقه های نازکی هستند که یک میلی متر بیشتر نیستند. این کاغذهای گرافیکی در سایزهای 0.5، 0.6 و 0.8 میلی متری در بازار موجود هستند.

فولاد گالوانیزه درجه 430: این نوع فولاد در دسته فولادهایی قرار می گیرد که خاصیت مغناطیسی دارد و آهنرباها به راحتی آنها را جذب می کنند. این نکته به شما اجازه می دهد تا اصالت این ورق های فولادی را تشخیص دهید

ورق فولادی موجدار و گرید 430 به دلیل استفاده کمتر از عناصر نیکل و کروم در آن شناخته شده است. خوشبختانه، با نازک شدن نیکل و کروم، 430 ورق فولادی خراشیده نسبت به 304 ورق فولادی خراشیده کمتر مستعد زنگ زدگی هستند، بنابراین عمر مفید آن بیشتر است.

معمولاً از فولاد ضد زنگ 430 برای تولید لوازم آشپزخانه و سینک استفاده می شود. همچنین بد نیست بدانید 430 ورق فولادی آسیاب حاوی 14 تا 18 درصد کروم و در نهایت نیم درصد نیکل هستند. این ورق های فولادی ساینده در ابعاد 1000x2000، 1220x2440 و 1250x2500 در بازار خرید و فروش می شود.

ورق فولادی با روکش طلا

فلز طلای خراشیده یکی دیگر از ورق های فلزی خراشیده است که در فرآیند PVD این رنگ را تغییر داده است. البته برای رنگ آمیزی این فلز از عنصر تیتانیوم استفاده شده است که علاوه بر زیبایی بصری بالا، خواص فیزیکی خوبی نیز دارد. این نوع فلزات روکش طلا در برابر ضربه و سایش بسیار مقاوم بوده و در هیچ نوع تمیزکاری تغییر شکل نمی دهند و زنگ نمی زنند.

به طور کلی صفحات فولادی رنگی دارای ویژگی هایی مانند براقیت، درخشندگی و سطح صاف هستند که به مرور زمان خراب و زنگ نمی زند. این نوع ورق استیل طلایی به دلیل زیبایی و تزیین خاصی که دارد در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

سیگار کشیدن آهن

این نوع فلز نیز از نظر تولید تفاوت چندانی با فولاد با روکش طلا ندارد و فقط در فرآیند PVD، تیتانیوم، کربن و آلومینیوم در بازار با نام مشکی یا فولاد ضد زنگ به فروش می رسد. . این پرده های فرفورژه معمولاً به دلیل زیبایی و ماندگاری بیشتر از انواع ساده قیمت می گیرند. با افزایش و کاهش میزان آلومینیوم، تیتانیوم و کربن، رنگ این فولادهای زنگ نزن به فولاد ضد زنگ نقره ای تغییر می کند.

صفحات فولادی چگونه ترسیم می شوند؟

ابتدا بهتر است بدانید که فولاد ضد زنگ یک لایه غیر فعال از اکسید کروم روی سطح خود ایجاد می کند که از زنگ زدگی و خوردگی این آلیاژ جلوگیری می کند. این خاصیت باعث افزایش مقاومت فولاد ضد زنگ در برابر اکسیداسیون و زنگ زدگی می شود. معمولاً وقتی این صفحات فولادی خراشیده می شوند، لایه کروم این آلیاژ می تواند خود را بازسازی کند و مقاومت در برابر خوردگی همچنان در این آلیاژ حفظ می شود.

این طرح از ترکیب فولاد ضد زنگ برس خورده با نوار بسیار ریز، مشابه کیفیت مات، اما متفاوت از این نوع صفحه ساخته شده است. تفاوت اصلی فلز برس خورده و مات خالص این است که نوع پولیش شده دارای سطح بسیار صافی است در حالی که فلز برس خورده سطحی صاف اما یکنواخت دارد.

همچنین انواع کیفیت سطح ورق های فولادی نورد شده با درجات پرداخت متفاوت از مات تا براق، تغییر در فرآیندهای نورد ورق و عملیات شیمیایی سطح، اما ورق های فولادی خراشیده شده پس از فرآیند نورد وارد نقطه ای می شوند که با استفاده از روش تماس، سطح روی به سطوح مختلف خراشیده می شود که به آن فرآیند پرداخت کسل کننده می گویند. ورق های فولادی رایج که برای ساخت صفحات فولادی ضایعاتی استفاده می شوند، معمولاً دارای یکی از ویژگی های سطحی 2B و 2R هستند.

طبق استانداردهای جهانی این دو مدل ورق فولادی به روش نورد سرد و گرم تولید می شوند که هر یک از این دو نوع تاثیر زیادی در ویژگی های نهایی ورق های فولادی خراشیده دارند. همانطور که گفته شد این ورق فولادی خراشیده به دو روش فابریکی و تکمیلی تولید می شود که در روش کارخانه ای این ورق در مراحل ساخت استنلس استیل خراشیده می شود اما در روش دیگر که روش تکمیلی است ورق فولادی است. مدل ابتدا به صورت مات و براق ارائه می شود و در نهایت با استفاده از دستگاه ذوب به ورق های فولادی مقاوم در برابر خش تبدیل می شود و روش های کیفی این دو فرآیند نیز با یکدیگر بسیار متفاوت است.

در روش تزیین نهایی ورق های فولادی با مواد ساینده یا برس های ریز پردازش و خراشیده می شوند و در نهایت با تسمه یا ساینده های نرم صاف می شوند. بنابراین براقیت مات خاصی روی ورق استنلس استیل ایجاد می شود. در این روش فولاد ضد زنگ این به دلیل یکنواختی ایجاد شده توسط خراش های کوچک روی سطح فلز است. بنابراین جلوه خاصی در بازتاب نور ایجاد می کند. و هنگامی که با وسایل آشپزخانه استفاده می شود وسایل آشپزخانه را تا حد امکان زیبا کنید.

استفاده از ورق فولادی خراشیده

از آنجایی که ورق فولادی خراشیده مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد، معمولا در چنین محیط هایی استفاده می شود و یکی از بهترین مصالح در صنعت معماری و دکوراسیون به شمار می رود. کاربردهای اصلی صفحه فولادی خراشیده در زیر ذکر شده است.

تولید و توسعه جواهرات و ساعت

استفاده به جای آسانسور

فروشگاه و ورودی مترو

از یخچال درب دار استفاده کنید

به عنوان دیوار آشپزخانه های بزرگ و صنعتی استفاده می شود

صنایع پتروشیمی، گاز و نفت

مورد استفاده در ساخت قطعات صنعت کشتی سازی

ساخت قطعات مورد استفاده در صنایع غذایی

تولید آسیاب در صنعت قند

برای بیمارستان ها و موسسات دولتی درب فلزی می سازیم

طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد